• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ludde och Goldmine under ytan

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Här kommer ett nytt livstecken från eder Ludde :D

Lite nya bilder. Dotterskapet på 12 bast i familjen har under hösten utbildat sig till PADI Junior Open Water Diver, alltså tagit dykcert för juniorer.

Min gode vän och vapendragare Goldmine i vår eminenta klubb, blev också sugen på att börja plåta under ytan, så han och sonen gjorde detsamma under hösten. Sedan blev det en gemensam resa till ett av världens vackraste hav, Röda Havet nu i januari.

Själv har jag aldrig dykt söder om Kungsbackafjorden, så det blev minst sagt en häftig och enorm upplevelse. Ångrar att jag aldrig gjort det tidigare dock!
Sonen på 10 år får vänta lite med cert, ett par år. Men han lyckades få den absolut bästa bilden på en manta med putsarfisk :D

Lite bilder från resan, vi bodde på hotell, fy katten va man saknade husbilen asså :swoon:. Men vi bara sov på hotellet, varja dag var vi ute hela dan med en dykbåt och dök på otroligt fina rev utefter kusten.

I vår/sommar blir det förhoppningsvis gemensamma dyk på bohuskusten!
Perfekt att ha husbilen till detta!

Är fortfarande nybörjare på UV-foto och har redan lyckats med att dränka en Nikon D810 :eek::eek::eek:. Tur att det var sista dyket, och jag fick bilder under hela dyket, men precis när jag skulle gå upp så såg jag att det hade börjat komma in vatten...:mad:...antagligen handhavendefel...:wub: Learning by doing heter det ju :D

/Ludde
_UVF2310.jpg

_UVF2393.jpg

_UVF2406.jpg

_UVF2432.jpg

_UVF2450.jpg

_UVF2457.jpg

_UVF2464.jpg

_UVF2665.jpg

_UVF2675.jpg

_UVF2716.jpg

160110.225.jpg

IMG_2092.jpg
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Ludde och Goldmine under ytan

Flotte bilder som vanlig fra dere, den Manta (stingray) som Emil fota var det en 3 meter? Har selv snorklet utenfor Batmans bay og sett noen i den størrelsen - imponerende og farlig! Vurderer å ta en tur ut til The Great Barrier Reef i Juni eller Juli, det blir litt snorkel der. Bilder får bli fra enn glassbunn båt.
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Ludde och Goldmine under ytan

Det var en manta, inte stingray, stingrockan är giftig, mantan äter plankton, den var nog ett par meter, imponerande stor iaf!
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Ludde och Goldmine under ytan

Bilderna väcker gamla minnen sedan slutet av 70-talet då vi bodde i Saudi-Arabien och på helgerna snorklade vid korallreven i röda havet.
Fina foton!
 
Toppen