• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

LTC smart tv

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.143
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Jag som flera här i hbk har en LTC tv...

Jag har ett problem när den är uppkopplad till nätet...
Streamar jag video och samtidigt har en bluetooth högtalare igång, så händer detta... Videon laddas inte tillräckligt snabbt ner, så filmen "klipper" hela tiden..
Jag har provat olika kvalitet ända ner till 240 utan att det blev bättre..

Testar jag samma film på min platta så fungerar det ua... Även i mobilen.

Så jag börjar bli trött på tv:n..

I dag slog det mig... Stäng av bluetooth.

Och det gjorde jag.... Och till min glädje så avbryts inte nerladdningen längre...
Men jag har inte så bra ljud när jag inte kan koppla samman högtalaren med tv:n

Är det bara jag som har detta problem med min LTC tv...?
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.856
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Det satt en ny LTC smart-TV med logga från Forsbergs när vi köpte vår Hobby i höstas. Apparna är väldigt tröga, Allente appen funkar inte, ljudet är bedrövligt, "smart"-TV funktionen fruktansvärt trög, så vi ersatte den med en 24 tums, 12 volts Andersson, som är betydligt äldre och som vi haft i husvagn tidigare i många år. Betydligt bättre. Nu står LTC:n som köks-TV hemma. Helt ok där!
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.143
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Det satt en ny LTC smart-TV med logga från Forsbergs när vi köpte vår Hobby i höstas. Apparna är väldigt tröga, Allente appen funkar inte, ljudet är bedrövligt, "smart"-TV funktionen fruktansvärt trög, så vi ersatte den med en 24 tums, 12 volts Andersson, som är betydligt äldre och som vi haft i husvagn tidigare i många år. Betydligt bättre. Nu står LTC:n som köks-TV hemma. Helt ok där!
Ha... Ha.... Jag ersatt min Andersson med en LTC :swoon::twitcy:
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.874
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Jag har 2st LTC 24" varav den är "smart", det är dock en kraftig överdrift, kör jag ut ljudet i stereon via BT från den så synkar det inte 100%, men streamingen flyter på bra ändå, oavsett vart jag skickar ljudet.
 

Seppo Honkanen

HBK Medlem
Inlägg
676
Kommun
Österåker
HBK-Nr
28785
Medlemskap
2024
Vi har inga problem med att köra ut ljudet via BT på vår 32" LCT. Allente kanalerna speglar vi från padda eller mobil. Det marksända kör vi dock via TV-antennen.
 

Rulleriet

HBK Medlem
Inlägg
647
Kommun
Åmål
HBK-Nr
25505
Medlemskap
2025

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.075
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Nja, det där är bara en fjärrkontroll reservdel.

Billigare HD variant av MI-stick har äldre Android Version och betydligt mindre internminne, tror inte det är ett bra val.
Ok såg att det bara var fjärren nu, har den äldre versionen fungerar utmärkt till min LTC, hemma har jag 4k ingen större skillnad.
 

rich710

HBK Medlem
Inlägg
60
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
34741
Medlemskap
2025
Wifi.se Har en adapter så du kan driva nya Fjärrkontroll-Chromecast via tevens USB, finns även på Amazon under namnet Mission USB Power Cable for Chromecast with Google TV. Skall bli skönt att slippa LTC:s seeega gränssnitt.
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.856
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Men varför behöver alla ha externa enheter till sina LTC? Vad är det som gör LTC så outstanding? Berätta gärna för mig, som har bytt bort en ny LTC smart-TV, (njae, den har fått bli köksTV hemma) mot en betydlig äldre Andersson och upplever betydligt snabbare OCH fungerande smart-tv och lika bra bild..., till en bråkdel av priset!
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.874
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Men varför behöver alla ha externa enheter till sina LTC? Vad är det som gör LTC så outstanding? Berätta gärna för mig, som har bytt bort en ny LTC smart-TV, (njae, den har fått bli köksTV hemma) mot en betydlig äldre Andersson och upplever betydligt snabbare OCH fungerande smart-tv och lika bra bild..., till en bråkdel av priset!
Vet inte riktigt vad du menar, jag har 2st 24" LTC i husbilen, en "vanlig" och visst den har en extern chrome cast i hdmi-uttaget men den har även en intern blueray-spelare.
Den andra är en "smart" den har ingen extern enhet, . Den "vanliga" gav jag 2100kr för och "smart'en" 2500kr. Båda köpta på erbjudande hos Hjertmans med nåt års mellanrum.

Kollade nyss vad en Anderson 24" kostar, 2490kr,
En LTC smart 24" kostar 3690kr.
Alltså en märklig"bråkdel" :rolleyes:
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.856
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Vet inte riktigt vad du menar, jag har 2st 24" LTC i husbilen, en "vanlig" och visst den har en extern chrome cast i hdmi-uttaget men den har även en intern blueray-spelare.
Den andra är en "smart" den har ingen extern enhet, . Den "vanliga" gav jag 2100kr för och "smart'en" 2500kr. Båda köpta på erbjudande hos Hjertmans med nåt års mellanrum.

Kollade nyss vad en Anderson 24" kostar, 2490kr,
En LTC smart 24" kostar 3690kr.
Alltså en märklig"bråkdel" :rolleyes:
OK! Inte en bråkdel. Fel av mig! Men normalpriset för LTC:n är 4 500 jämfört med Andersson 2 500. Då har ändå Andersson en betydligt snabbare och mer användbar Smart-TV. Andersson har också enligt mig minst lika bra bild som LTC. Varför envisas då många att framhålla LTC? För mig har Andersson klarat lika stora spänningsförändringar som LTC. Har haft Andersson i 10 år i fritidsfordon. Varför ska jag då föredra ett dyrare alternativ, som dessutom fungerar sämre? Berätta för mig Peter, jag är spänd av förväntan! :):msn_heart:
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.874
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
OK! Inte en bråkdel. Fel av mig! Men normalpriset för LTC:n är 4 500 jämfört med Andersson 2 500. Då har ändå Andersson en betydligt snabbare och mer användbar Smart-TV. Andersson har också enligt mig minst lika bra bild som LTC. Varför envisas då många att framhålla LTC? För mig har Andersson klarat lika stora spänningsförändringar som LTC. Har haft Andersson i 10 år i fritidsfordon. Varför ska jag då föredra ett dyrare alternativ, som dessutom fungerar sämre? Berätta för mig Peter, jag är spänd av förväntan! :):msn_heart:
Jag vet inte vad en Anderson 12V tv innehåller idag, men det borde absolut vara en bättre (?) produkt än tidigare, och just tidigare hänger säkert kvar för en del av oss, för 9-10 år sedan var Anderson 12V tv en dålig budget produkt, medans LTC var en premiumprodukt, Anderson 12V var väldigt spänningskänslig och krävde i princip en dc/dc på spänninmatningen, då gick LTC bra på 9-16V.
Idag vet jag inte hur detta omfång ser ut på Anderson, men LTC fortsätter att utvecklas och dessa klarar idag 10-30V, de funkar alltså t.ex i ett 24V system.
Tidigare hade Andersson mottagningsproblem, under svåra förhållanden där de knappt kunde få motagning med bild, där gav LTC m.fl. kända 12V tv, perfekt bild.
Hur en Anderson står i jämförelse med de kända 12V tv idag vet jag inte.
Men man kan så klart inte jämföra olika årsmodeller, då utvecklingen hela tiden går fort framåt.
Så tänker jag :)
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.743
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Jag vet inte vad en Anderson 12V tv innehåller idag, men det borde absolut vara en bättre (?) produkt än tidigare, och just tidigare hänger säkert kvar för en del av oss, för 9-10 år sedan var Anderson 12V tv en dålig budget produkt, medans LTC var en premiumprodukt, Anderson 12V var väldigt spänningskänslig och krävde i princip en dc/dc på spänninmatningen, då gick LTC bra på 9-16V.
Idag vet jag inte hur detta omfång ser ut på Anderson, men LTC fortsätter att utvecklas och dessa klarar idag 10-30V, de funkar alltså t.ex i ett 24V system.
Tidigare hade Andersson mottagningsproblem, under svåra förhållanden där de knappt kunde få motagning med bild, där gav LTC m.fl. kända 12V tv, perfekt bild.
Hur en Anderson står i jämförelse med de kända 12V tv idag vet jag inte.
Men man kan så klart inte jämföra olika årsmodeller, då utvecklingen hela tiden går fort framåt.
Så tänker jag :)

Jag har haft två Andersson och gjort mej av med bägge, den ena klarade inte 12V-14V i husbilen, bägge hade urusel betraktningsvinkel och dito ljud och dålig mottagning. Sedan hittade jag en Grundig med framåtriktade högtalare som fungerar bra i husbilen (när vi använder den) vilket är alltmer sällan, och en Finlux som fungerar bra i köket, förutom att jag fick komplettera med ett par små högtalare.
 
Senast ändrad:

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Inlägg
2.369
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2024
Jag vet inte vad en Anderson 12V tv innehåller idag, men det borde absolut vara en bättre (?) produkt än tidigare, och just tidigare hänger säkert kvar för en del av oss, för 9-10 år sedan var Anderson 12V tv en dålig budget produkt, medans LTC var en premiumprodukt, Anderson 12V var väldigt spänningskänslig och krävde i princip en dc/dc på spänninmatningen, då gick LTC bra på 9-16V.
Idag vet jag inte hur detta omfång ser ut på Anderson, men LTC fortsätter att utvecklas och dessa klarar idag 10-30V, de funkar alltså t.ex i ett 24V system.
Tidigare hade Andersson mottagningsproblem, under svåra förhållanden där de knappt kunde få motagning med bild, där gav LTC m.fl. kända 12V tv, perfekt bild.
Hur en Anderson står i jämförelse med de kända 12V tv idag vet jag inte.
Men man kan så klart inte jämföra olika årsmodeller, då utvecklingen hela tiden går fort framåt.
Så tänker jag :)
En LTC är också gjord för att klara temperaturskillnader och fuktiga miljöer. Därför säljs dom i båtshopparna.
Fördelarna med smart tv, ändras av utvecklingen till nackdelar då de som med mobiltelefonerna, snabbt blir gamla.
Om man vill ha det senaste.
Använder själv LTC 24 smart tv.

Krister
 
Toppen