• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

LPG i Göteborg?

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028
Vår Preem mack har slutat med LPG och personalen hade ingen aning om vart den har flyttat. Två andra ställen som säljer propan har endast flaskpåfyllning och ingen ”tankning” till husbilar.
Mylpg.eu är värdelös numera, bara massa reklam…

Någon som vet var vi kan hitta närmaste LPG station?

God kväll Montreal,
har skickat mejl till svenska gas med frågan om det går att tanka LPG och väntar på svar. Lite osäker om Fjärås har pump för LPG ”tank” påfyllning. Kör åt det hållet annars…
Jag har tankat LPG i Fjärås flera gånger.
Vår Preem mack har slutat med LPG och personalen hade ingen aning om vart den har flyttat. Två andra ställen som säljer propan har endast flaskpåfyllning och ingen ”tankning” till husbilar.
Mylpg.eu är värdelös numera, bara massa reklam…

Någon som vet var vi kan hitta närmaste LPG station?

Tankade LPG för 2 veckor sen hos Gasolfyllarna Transportgatan Hisings Backa
Tack Torsbobosse,
där fyller vi grillens gasolflaskor men hade ingen aning om att det gick att fylla även LPG ”tank”.
Det innebär att vi kan åka redan idag (eller i veckan) och fylla på HB istället för att stressa innan 17:00 i Limhamn.

Tack Torsbobosse,
där fyller vi grillens gasolflaskor men hade ingen aning om att det gick att fylla även LPG ”tank”.
Det innebär att vi kan åka redan idag (eller i veckan) och fylla på HB istället för att stressa innan 17:00 i Limhamn.
Kör förbi kundingången med husbilen sen runt hörnet och på baksidan, där finns både fyllning av vanliga gasolflaskor och LPG-tankning bredvid.

Jodå, det stämmer med Gasolfyllarna på Hissings Backa, fick idag mejl-bekräftelse om att det går fylla HB i containern bakom byggnaden, precis som flera skrev ovan. Så glad jag blev…
Det var en shock för oss när Preem tog bort LPG tappen som var väldigt nära vår ordinarie P-plats.

Tack alla som engagerat Er i frågan och hjälpt oss ett steg framåt i vårt HB äventyret. Vi ställer gärna upp om det är nå’t som vi kan bidra med våra erfarenheter…

Jodå, det stämmer med Gasolfyllarna på Hissings Backa, fick idag mejl-bekräftelse om att det går fylla HB i containern bakom byggnaden, precis som flera skrev ovan. Så glad jag blev…
Det var en shock för oss när Preem tog bort LPG tappen som var väldigt nära vår ordinarie P-plats.

Tack alla som engagerat Er i frågan och hjälpt oss ett steg framåt i vårt HB äventyret. Vi ställer gärna upp om det är nå’t som vi kan bidra med våra erfarenheter…
Hej Ranko. Var är din ordinarie P-plats? Jag har min ca 2 km från Preem Radiomotet och blev ledsen att Preem plockade bort möjligheten att tanka LPG. Jo men Transportgatan Hisings Backa och Fjärås funkar utmärkt, även om jag på dessa måste få hjälp av personalen. Preem Radiomotet var ju självbetjäning.

Tillbaka
Toppen