• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

LPG i Göteborg?

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028
Vår Preem mack har slutat med LPG och personalen hade ingen aning om vart den har flyttat. Två andra ställen som säljer propan har endast flaskpåfyllning och ingen ”tankning” till husbilar.
Mylpg.eu är värdelös numera, bara massa reklam…

Någon som vet var vi kan hitta närmaste LPG station?

Vår Preem mack har slutat med LPG och personalen hade ingen aning om vart den har flyttat. Två andra ställen som säljer propan har endast flaskpåfyllning och ingen ”tankning” till husbilar.

Kolla här
Bilisten AB
Göteborgsvägen 1
464 61 Brålanda

Bilagor

• Screenshot_2025-10-25-00-14-29-766_com.mi.globalbrowser.webp
    Screenshot_2025-10-25-00-14-29-766_com.mi.globalbrowser.webp
    83,1 KB · Visningar: 8
God kväll Montreal,
har skickat mejl till svenska gas med frågan om det går att tanka LPG och väntar på svar. Lite osäker om Fjärås har pump för LPG ”tank” påfyllning. Kör åt det hållet annars…

Jag har tankat lös flaska i den containern, men frågan är om slangen räcker ut till husbilen?

Hittade följande och ska kolla lite närmare:
Visa bilaga 242195
I Skepplanda är slangen minst fem meter, når lätt ut till bilen, skulle tro att det är en likadan anläggning i Fjärås, men du får nog vänta till imorgon att få svar..? ;)

Helsingborg väla centrum , Ekeby 20 km från helsingborg , norrut stenungsund vid fd yara

Bara en liten fundering, frågan här var ju fyllning av LPG, tankflaska eller fast tank gäller det alla som det har tipsats om här?
Det är detta jag håller på med att klura ut (sen i natt). Oftast handlar det om flaskor som vägs inne i containern, men tittar man på containern i Limhamn, där hänger en lång slang med rätt munstycke så man själv kan tanka.
Lånad bild:
1761386638704.webp

Det är detta jag håller på med att klura ut (sen i natt). Oftast handlar det om flaskor som vägs inne i containern, men tittar man på containern i Limhamn, där hänger en lång slang med rätt munstycke så man själv kan tanka.
Lånad bild:
Visa bilaga 242201
Ser ju bra ut, men kanske kan de som tipsat i tråden bekräfta att den station de har tipsat om kan fylla LPG, det vore ju bra info!

Lånad bild:
Visa bilaga 242201
Tankade LPG för 2 veckor sen hos Gasolfyllarna Transportgatan Hisings Backa.
Har tidigare även tankat LPG i Fjärås.
Så det finns i närheten av Göteborg.

Tillbaka
Toppen