God morgon Pelle och alla andra här på Hbk... Vist kan jag göra en sådan logg... men jag förstår inte riktigt vad du menar när du skriver "om den klarar av spänningen" ... kanske du kan förtydliga dig lite mer....
Här kommer sen 24tim loggen... jag startade datorn 3ggr under dagen och som vi kan se så finns det 3 dalar i diagrammet så jag tolkar dessa som att det är när jag startade invertern/datorn.... så nu misstänker jag inte längre att det finns minst en sammankoppling i hela mitt system... nu är jag 100% säker, detta var ju det enklaste nu gäller det med att hitta "problemet".... sen blev jag fundersam när jag såg hur diagram kurvan går brant upp (den blåa pilen), som jag ser det så är det krypströmmen som nu laddar startbatteriet när solpanelerna har börjat ladda bodelsbatteriet.... just nu hittar jag ingen annan förklaring..... jag får verkligen säga att detta lilla instrument (celllog8) är ju fantastisk om man vill se vad ens batterier gör.... sen återstår det svåraste och det är nu att hitta "problemet" ..... eller vad tror ni .?