• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

LMC I735 - Nyförvärv

LMC735

FD HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Växjö
HBK-Nr
35871
Medlemskap
2023
Hej,
Nya medlemmar här från idag faktiskt :)
Vi har köpt men ännu inte hämtat husbilen...
Vi har en fråga av generell om märket LMC och i synnerhet I735 (handelsnamn I745)
Vad tycker ni om LMC, vad har för erfarenheter, vad ska vi se upp för?
Alla goda råd och tankar är välkomna!

Skärmbild 2023-01-09 112337.jpg
 

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Inlägg
3.275
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Välkomna hit och hoppas att ni kommer att trivas här. Glöm inte komma till årsmötet :)
 

elsebo46

HBK Medlem
Inlägg
122
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
24412
Medlemskap
2024
Hej!
Vi har en LMC 735i som vi är mycket nöjda med, jag vet inte vad du har för årsmodell men från sidan är den lik vår som är en 2015.
Vi köpte den 2017 ock kört ca 5000 mil med den, och under den tiden har vi haft ett fel läckage i köksblandaren som vi fick byta ut i övrigt har vi bara gjort service och bytt däck.
Jag vet inte några typiska fel på LMC, men man bör kolla så alla fukttester är gjorda så att den 12 åriga fuktgarantin fortfarande gäller.
Christer
 

Peter & Lorella

HBK Medlem
Inlägg
467
Kommun
Täby
HBK-Nr
31686
Medlemskap
2025
Har ingen erfarenhet av märket, då vi är relativt nya i husbilsvärlden :)
Vet inte vilka erfarenheter ni har.

Men fukttest är bra - helst oberoende, och inte av försäljaren. Och det gäller alla märken.

Lastvikt är en evig fråga, och den bör man kontrollera. Den som är angiven i registreringsbeviset är ofta felaktig och stämmer inte med verkligheten. Många som blivit förvånade när de kontrollvägt och insett att det inte riktigt lirar med deras behov..

Mvh Peter
 

LMC735

FD HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Växjö
HBK-Nr
35871
Medlemskap
2023
Har ingen erfarenhet av märket, då vi är relativt nya i husbilsvärlden :)
Vet inte vilka erfarenheter ni har.

Men fukttest är bra - helst oberoende, och inte av försäljaren. Och det gäller alla märken.

Lastvikt är en evig fråga, och den bör man kontrollera. Den som är angiven i registreringsbeviset är ofta felaktig och stämmer inte med verkligheten. Många som blivit förvånade när de kontrollvägt och insett att det inte riktigt lirar med deras behov..

Mvh Peter
Tack!
Fuktesterna är gjorde av auktoriserad LMC-verkstad löpande, senast i oktober 2022.
Vi har haft husvagn i många år så viss erfarenhet finns men som alltid intressant att lära mer.
Vi kommer att kontrollväga i samband med besiktningen i april.
 

LMC735

FD HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Växjö
HBK-Nr
35871
Medlemskap
2023
Hej!
Vi har en LMC 735i som vi är mycket nöjda med, jag vet inte vad du har för årsmodell men från sidan är den lik vår som är en 2015.
Vi köpte den 2017 ock kört ca 5000 mil med den, och under den tiden har vi haft ett fel läckage i köksblandaren som vi fick byta ut i övrigt har vi bara gjort service och bytt däck.
Jag vet inte några typiska fel på LMC, men man bör kolla så alla fukttester är gjorda så att den 12 åriga fuktgarantin fortfarande gäller.
Christer
Tack.
Vår är också en 2015, 3000 mil, väl utrustad och med ombyggd framfjädring.
Fuktesterna är gjorda löpande.
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Har ni köpt men inte hämtat ut husbilen så ta en tur med den och fotografera er vid husbilen. Sedan kan ni köra tillbaka den till försäljaren.
Varför? Jo, om säljaren går i KK eller har skulder hos kronofogden så kan han/hon ta husbilen eftersom ni ännu inte "tagit den i besittning".
Det har tidigare hänt medlemmar i klubben. Bara som ett råd.
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.860
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Hej på er. Kör f n Hobby men har haft en LMC Liberty Silverline 2007-2012 och tidigare två LMC husvagnar. LMC anses av många vara ett premiummärke och jag är böjd att instämma. Grattis!
 

Topaz

HBK Medlem
Inlägg
837
Kommun
Tranås
HBK-Nr
20987
Medlemskap
2027
Min första husbil var en 2015 735i, hade den inte så länge. På plus sidan bra värme om du har en med Alde vattenburen. Bra kvalite på bodelen. Minus, fick byta framfjädring på nästan ny bil nertryckt fram (3.0l motor).
Största anledningen till att vi bytte var att det inte gick att åka 4st vettigt i den. Hö sittplats bak går ej att sitta i längre stunder, man glider liksom ur. Samt att vi ville ha en lite större bil, har en kompis som har en oxå, funkar bra för två.Grattis till bilen.
 

Nyhlen

HBK Medlem
Inlägg
921
Kommun
Malmö
HBK-Nr
9883
Medlemskap
2024
Hade tidigare en 663 -13 i 6 år
Inga problem med bodelen. Verkar välbyggd och väl genomtänkt konstruktion
Den 12 åriga fuktgarantin har ett värde om årlig test är gjord
Lyck till med nyförvärvet
 

Topaz

HBK Medlem
Inlägg
837
Kommun
Tranås
HBK-Nr
20987
Medlemskap
2027
Var ju ett tag sen, har för mig runt 18.000kr men kan ha fel. Bytte till Alko ACS Blev betydligt bättre.
 
Toppen