• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ljus inredning?

F

F.d. 50618

Guest
Går i tankar på att köpa mig en husbil.
Dock har jag märkt att det verkar som att husbilstillverkarna har rabbat på bok/körsbär foilie!

Vet någon tillverkar som rent av gör vit eller någon annan ljus inredning i deras husbilar?

Tips välkommnas!

//Carl
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.273
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Ljus inredning?

Vi provsatt en Mobilvetta 1989 eller 1990 som hade en helvit inredning. Personligen tyckte jag att det kändes som att sitta hos tandläkaren med alla dessa skåp och lådor i vitt.

(Vi provsatt bilen i Italien, vet inte om den finns eller har funnits imorterad till Sverige.)
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Ljus inredning?

Våran Dethleffs har ganska ljus inredning, det är nog björkfolie, behagligt ljus och trevlig tycker jag!
Jag kan nog hålla med Michael om att helvitt känns lite som hos tandläkaren...
men smaken är ju olika,
MVH Annette
 

Bilagor

  • P3150178.jpg
    P3150178.jpg
    140,9 KB · Visningar: 4
  • P3150175.jpg
    P3150175.jpg
    117,7 KB · Visningar: 3
  • P3150177.jpg
    P3150177.jpg
    149 KB · Visningar: 1
F

F.d. 1997

Guest
Sv: Ljus inredning?

Är det en begagnad husbil du är ute efter? Pillos byggde ett antal med, om jag minns rätt, vitkalkad ek. I skrivande stund finns det två till salu på blocket.se.
Ha ett fortsatt trevligt veckoslut!
David
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Ljus inredning?

Weinsberg fanns med vitkalkad ek och lågchassie 89-91 har hyrt två var snyggt men som sagt ganska ovanligt.
 

Jörgen

HBK Medlem
Inlägg
107
Kommun
Beziers
HBK-Nr
222
Medlemskap
2024
Sv: Ljus inredning?

Att de flesta tillverkare väljer bok- eller mörkare inredning kan bero på att det är det som säljer.
Det är nog bara sjukhusanställda som vill ha vitt. Men du kan ju alltid måla om.
 
F

F.d. 50019

Guest
Sv: Ljus inredning?

Ci Elliot-Riviera har väldigt ljus inredning. Säljes av Bengt i Örkelljunga.
Mvh Ä-holmarna.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Ljus inredning?

Att de flesta tillverkare väljer bok- eller mörkare inredning kan bero på att det är det som säljer.
Det är nog bara sjukhusanställda som vill ha vitt. Men du kan ju alltid måla om.

Tvärtom har jag sett att trenden går mot ljusare inredning. Det ger ett mer luftigt och större intryck. Trenderna kommer och går så om tio år skall det väl vara mörk inredning igen.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Ljus inredning?

Hymer har hvite skapfronter på sine største modeller, desverre sammen med et meget mørk lær på sitteplassene.
 
Toppen