• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ljudlig gasvärme

F

F.d. 8538

Guest
Var ute och vintercampade i husbilen. Det fungerade bra. En natt var det -15 så jag körde både gas och elpatron för att hålla 21 grader i bodelen. Jag har ett vattenburet ALDE system. När gasen slog på hördes efter en kort stund en dov metallisk knall som när ett plåtkärl expanderar. Brukar det vara så? Det var inte så högt att det störde insomnandet men ändå tydligt hörbart.:quest:
 
F

F.d. 50036

Guest
Sv: Ljudlig gasvärme

Något måste vara fel! Kontakta ALDE.

Min panna är tyst och du skall ju utan problem få varmt i bilen. Åker stor alkovbil och elen klarade värmen utan problem vid -14.

Lycka till Torbjörn
 

Carina Blom

HBK Medlem
Inlägg
110
Kommun
Östhammar
HBK-Nr
2237
Medlemskap
2024
Sv: Ljudlig gasvärme

Var ute och vintercampade i husbilen. Det fungerade bra. En natt var det -15 så jag körde både gas och elpatron för att hålla 21 grader i bodelen. Jag har ett vattenburet ALDE system. När gasen slog på hördes efter en kort stund en dov metallisk knall som när ett plåtkärl expanderar. Brukar det vara så? Det var inte så högt att det störde insomnandet men ändå tydligt hörbart.:quest:
Vi har hb,men även husvagn,en kabe med vattenburen aldepanna typ comfort 2921 " långe jan " När den är aktiverad brinner ständigt en liten tändlåga,eller pilotlåga som den oxå kallas. Den tänder sen huvudbrännaren,som brinner en stund och sen slår av, och varenda gång huvudbrännaren tänder låter det ett dovt " Wooåm " tydligt o klart, men det är inte så högt att det stör det minsta, tvärtom,- låter nästan hemtrevligt - efter en tid tänker man inte på det alls. Kan det möjligen vara något sådant ni hör ?
 
Toppen