• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Livskvalitet

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Livskvalitet

Jag är sjukast! Jag har haft tre svåra cancrar och en hjärtinfarkt! Dessutom har jag KOL i sista stadiet! Alla mina gamla kompisar har dött! Konstigt nog lever jag fortfarande! :D

Kanske ett gott betyg åt svensk sjukvård! :)

Jappe

Nja, flest gånger återupplivad vid hjärtstillestånd vinner.
Den enda klara segraren i denna typ av tävling hitintills vill jag hävda är medlemmen Sevallbo som när vi skröt om hur mycket snö vi haft berättade att "nog kan vi ha vinterliknande förhållanden i Gävletrakten , tror det var 1999 som vi hade undantagstillstånd här , endast försvarets bandvagnar tog sig fram! När många bilar skottades fram hade dom märken efter skidstavar på taket!"

Alltså märken efter skidstavar på taken, en solklar seger!! Det bräcker du inte, Jappe.:D

aake
 

sevallbo

HBK Medlem
Inlägg
385
Kommun
Gävle
HBK-Nr
12327
Medlemskap
2024
Sv: Livskvalitet

Nja, flest gånger återupplivad vid hjärtstillestånd vinner.
Den enda klara segraren i denna typ av tävling hitintills vill jag hävda är medlemmen Sevallbo som när vi skröt om hur mycket snö vi haft berättade att "nog kan vi ha vinterliknande förhållanden i Gävletrakten , tror det var 1999 som vi hade undantagstillstånd här , endast försvarets bandvagnar tog sig fram! När många bilar skottades fram hade dom märken efter skidstavar på taket!"

Alltså märken efter skidstavar på taken, en solklar seger!! Det bräcker du inte, Jappe.:D

aake

Kan även tillägga att jag har ulcerös colit . Sevallbo
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Livskvalitet

Sevallbo
Inte mycket extrapoäng för det, för den som redan tagit guld.

aake
 

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Sv: Livskvalitet

En rapport 3 år senare. Tackade nej till strålning efter att jag fått reda på vilka biverkningar det kan ge. Vid första läkarbesöket efter konstaterandet av prostatacancer frågade jag om vilken tid jag hade kvar om jag inte gjorde någonting. Svar: c:a 2 år.

En läkare på urologen ordinerade hormonsänkande medicin. Både läkare, lite äldre, på onkologen och på urologen förstod mitt val att inte stråla. Yngre läkare hävdade att man var "underbehandlad".

I dag, tre år senare, mår jag hur bra som helst. Inga nattliga toabesök. Lite sämre muskelkrafter men jag behöver inte lyfta så tunga vikter längre.

PSA-värdet ligger under 3.

:)
 

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Sv: Livskvalitet

Blir uppringd varje halvår av urologen som pratar om mina värden vid provtagning en vecka tidigare. PSA-värdet som under tre års tid legat under 3 hade nu ökat från 3,5 till 7,0. Samtidigt hade kreatininvärdet ökat från 130 till 189. (har bara en njure efter att ha donerat). Man misstänker ett samband och skall ultraljudundersöka njuren i övermorgon.

Hur står det till med mina olycksbröder i klubben?

Alve
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Livskvalitet

Jag är sjukast! Jag har haft tre svåra cancrar och en hjärtinfarkt! Dessutom har jag KOL i sista stadiet! Alla mina gamla kompisar har dött! Konstigt nog lever jag fortfarande! :D

Kanske ett gott betyg åt svensk sjukvård! :)

Jappe

Jag har haft en cancer till så nu är det fyra st. Testis cancer, colon cancer, prrostatacancer och nu senast urinblåsecancer. Den enklaste var tjocktarmscancern. Snabb operation och efter 3 dagar tog jag bussen hem i ösregnet. Läkarna oroade sig för spridning efter den senaste cancern men jag verkar ha klarat mig hittills. Jag tror det beror på minimalt kolhydratintag. Vi får se. Om framtiden veta vi intet!

Jag hade väldiga problem med att få kolhydratfri mat på Kungälvs sjukhus senast. (Den magnifike fiskkocken hade tyvärr försvunnit från sjukhusköket. Hans mandelfisk var fullständigt enastående god.)

Här lite kontroversiella synpunkter i ämnet: Socker och stärkelse göder cancer - pÃ¥ sjukhus | Nisse Simonson

Jappe

Psst. Hjärtsvikt har tillkommit också. Undersökning om ett halvår enligt prognos.
 
Senast ändrad:
Toppen