• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Liten stil i inlägg?!

F

F.d. 50036

Guest
Hej på er alla i klubben...

Sitter o läser klubbsidan i smartphonen och det blir lite jobbigt att läsa när någon valt en liten, liten stil till sitt inlägg. Vist är det kul med stilar o symboler men välj inte för liten stil.

Ha en bra sommar, Torbjörn 
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Liten stil i inlägg?!

Hej på er alla i klubben...
Sitter o läser klubbsidan i smartphonen och det blir lite jobbigt att läsa när någon valt en liten, liten stil till sitt inlägg. Vist är det kul med stilar o symboler men välj inte för liten stil. Ha en bra sommar, Torbjörn 

Eftersom alltfler läser och gör inlägg med sin smartphone vore det bra om default-storleken gjordes ett snäpp större.

Kanske något för webbarna att ta upp?
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.598
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Liten stil i inlägg?!

Det bör väl vara ganska enkelt att förstora texten i Iphonen, eller? :)
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: Liten stil i inlägg?!

Att läsa text & även förstora i Iphonen är lätt, ofta räcker det med att lägga den åt sidan.

Men det jag tänker på är att det verkar som när vissa skriver så blir alltid texten liten, vet inte vad det beror på men den frågan har nog förekommit i någon tråd tidigare.

//Tommy
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.598
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Liten stil i inlägg?!

I den mån webadm ser att texten i ett inlägg blivit mindre än vanligt så ändras den.
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.598
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Liten stil i inlägg?!

Då kan jag inte se att det skulle bli någon skillnad, med större text får du väl ändå flytta i sidled.
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: Liten stil i inlägg?!

Anders!

Jag kom inte på vad det kallas (det jag skrev kan misstolkas, att man tex lägger telefonen ifrån sig):).

När jag hittar ett inlägg jag vill läsa brukar jag dra upp skärmen så jag bara har mittendelen synlig (alltså fälten till vänster och höger syns inte då)

//Tommy
 
F

F.d. 50036

Guest
Sv: Liten stil i inlägg?!

Uttrycke nog inte problemet rätt. När en del skriver så blir texten liten(inga problem att förstora) men texten anpassar sig inte till skärmen utan raderna blir låååååånga så när man skall läsa blir det mycket skrollande i sidled. Det är detta som gör att det blir lite trögare att hantera. Inget större problem då Iphonen klarar allt men det är lättare när texterna flyter med som brukligt.

Ha det bra alla dör ute på vägarna, Torbjörn 
 
Toppen