• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Liten skrivare i husbilen

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Liten skrivare i husbilen

Jag har letat och letat i Sverige och till slut så gav jag upp och köpte en billig fotoskrivare. Sedan for jag till Spanien och där fullkomligt vimlade det av små läckra skrivare av alla de sorter i affärerna till mycket rimliga priser! Så mitt råd blir alltså: åk till Spanien och handla skrivare! :D

Jappe

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Jag inbillar mig att laserskrivare måste ha 230 V men Canon i70 kan ju gå på batteri och då borde spänningen ligga under 30 V. Vad står det på adaptern till den?

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023

Att ha en laserskrivare i en bil är nog inte att rekommendera. Laserskrivare ska stå så stilla och vibrationsfritt som möjligt för att slippa en massa problem med tonern. Ska du ha en skrivare i bilen, så satsa på en bläckstråle.
Calle

TeknikLasse

HBK Medlem
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025

Att ha en laserskrivare i en bil är nog inte att rekommendera. Laserskrivare ska stå så stilla och vibrationsfritt som möjligt för att slippa en massa problem med tonern. Ska du ha en skrivare i bilen, så satsa på en bläckstråle.
Calle

Hallå Calle!
Vi har kört laser under en längre tid och det fungerar toppen!
Toner packar sig inte.

Nej bläckstråle kostar bara en massa pengar i nya bläckpatroner!

Så tycket jag :msn_wink:

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

Skulle möjligen vara om man är på rull under en längre tid kanske övervintra söderöver, kan vara bra att ha möjligheten att skriva ut bokningsbekräftelser, biljetter eller något i den stilen.

Själv skriver jag ut en hel del med Primo PDF, har den installerad som skrivare i mina datorer, och väljer lagringsplats Dropbox.

På så sätt får jag ett dokument som är snabbt att öppna i min Iphone eller Ipaden.

//Tommy

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Själv skriver jag ut en hel del med Primo PDF, har den installerad som skrivare i mina datorer, och väljer lagringsplats Dropbox.
På så sätt får jag ett dokument som är snabbt att öppna i min Iphone eller Ipaden.//Tommy

Så tänkte jag också, har man en iPad så behöver man ingen skrivare varken i husbilen eller hemma. Dessutom sparas dokument i minnet och bilder i "bildström" så Dropbox behövs inte i detta fallet.

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

Anders!

Behovet av utskrivna dokument minskar oerhört mycket med en Ipad, men jag jobbar med ganska stora Excel filer, och att öppna dom i min Ipad har jag inte fått till än, det tar alldeles för lång tid.

Har inte köpt någon app för detta än, men provat lite olika gratisvarianter men får inte de funktioner som jag önskar, funderar på att skaffa Numbers för att se om den har de funktioner som jag önskar.

Om jag gör som i mitt förra inlägg får jag en sökbar pdf lista, som jag kan använda när jag är ute på kundbesök osv.

Tar gärna emot tips från någon som har testat på att jobba med excelfiler i Ipaden.

//Tommy

F

F.d. 28368

Guest

Min första skrivare var en Canon BJ10e, med extern DC-enhet skrivaren hade även plats för inbyggt batteri. Jag använde den i bilen i något år med en 12v adapter. Denna gamla lilla bläckstråleskrivare är inte större än en laptop.

Skrivaren är från tidigt 90-tal. Microsoft exluderade drivrutinen till skrivaren fr.o.m. Vista, men det gick dock att komma runt problemet med hjälp av en XP-maskin vars skrivare delades ut i nätverket och på så vis få in drivrutinen i Vista och 7 maskiner.

Min gamla skrivare gav tyvärr upp för ett tag sedan. Om jag hittar en begagnad skrivare av samma slag för någon hundring är jag benägen att köpa den. De finns ibland till försäljning på eBay.de i Tyskaland, så kanske jag kan får tag på en ersättningsskrivare när jag är på genomresa i Tyskland för en billig peng.

Tony o Tina

HBK Medlem
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
1268
Medlemskap
2028

Jag har en Canon Pixma 100,
Den har laddbart batteri samt bluetuth för trådlös utskrift.

Fungerat bra i 3år

Tony O Tina

F

F.d. 25023

Guest

HP 460 med bluetooth o laddbar batteri, inga kablar, fungerar alltid.

Jyrki

Toppen