• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Lite problem med växelspaks knopp

Leif Karlsson

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1751
Medlemskap
2028
Undrar hur man byter växelspaks knoppen då det har hänt en liten olycka med knoppen ... våran hund va ensam i bilen ca 10 min då tuggade han på knoppen som det vore ett ben ,,nu undrar jag hur man kan lossa på den ... har tittat men kan inte se några skruvar som håller den fast ... behöver massa tips Tack på förhand :)

STANTON

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
3999
Medlemskap
2025
Sv: Lite problem med växelspaks knopp

Jag tror att den bara är tryckt fast på spaken kan vara med lim ochså, prova att dra rakt upp annars får man spräcka knoppen och limma på en ny

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

På en del bilar så är dom gängade och en del är det en liten låsskruv i sidan men eftersom den är förstörd så kan du ju snitta den .

Alternativt så köper du en ny och då ser du inuti om den är gängad eller om det då pressas .

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023

Alternativt så köper du en ny och då ser du inuti om den är gängad eller om det då pressas .
Jag vet inte om sånt här bara händer mig, men... om jag var i den situationen att byta växelspaksknopp, så ställer expediten frågan: Skall det vara den som pressas på, eller den gängade?
Calle

Toppen