• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Lite info om värmen nu i en H-bil

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.116
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Just nu är det 34.9+ inne i Hbilen :(.... (alla fönster öppna)

Skuggsidan på H-blien är just nu 37.4+:(

Solsidan på H-bilen håller just nu 43.9+:eek:

Solpanel fast på taket håller 66+ :eek:

Solpanel 10cm över taket på en ram håller 55+ :rolleyes:

Frysen håller 16.9- :)

Wovi har krypit in under bilen för att svalka sig

Och jag håller på att smälta bort... :mad:
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Fin redovisning Peter, men är du inte nära vattnet så du kan svalka dig? Vattentemperatur borde vara betydligt lägre 10-tal meter från stranden...

Här kommer bild från där vi är i skrivande stund (19,4˚C ute och 24˚C inne):
22F95BE1-1228-4DD8-9322-0353E4D8E7A1.jpeg
Österlen när den är som finast med blåklint & vallmo på ena sidan och svanar & hav på andra. Temperaturen är helt OK, annars är det bara att hoppa i...
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.116
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Jag hade gärna bytt med er...... för när tempen stiger över 30 då börjar det bli jobbigt....
Vist kan jag hoppa i havet för just nu står jag i en liten hamn, ca 30 km ifrån Thessaloniki, att jag står nu här beror på att jag väntar på nya rutor till H-bilen...egentligen skulle allt varit klart den 6/6 men är man i Grekland så är det, det grekiska systemet som gäller...och då vet man aldrig när allt blir klart :confused:
Sen kan jag berätta att i Principe så badar jag aldrig i medelhavet..:eek: och hela nästa vecka har de lovar över 30+ alla dagar :eek: men till fredag skall det gå till 35+ strecket :mad: och sen fortsätter värmen....
Om jag inte har helt fel så tror jag att just Thessaloniki och området runt Thessalonoki är om sommaren det varmaste området i hele grekland, så det gäller att komma härifrån så snbbt som möjligt :rolleyes:
Kan berätta att den Grekiska kvinnan jag träffade på kreta är just nu i Sverige och hälsar på några Hbk medlemmar.... pratade med henne i dag och hon sa bl.a. att hon frös :twitcy:
 
Toppen