• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Lite info om värmen nu i en H-bil

muskatten

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2025
Just nu är det 34.9+ inne i Hbilen :(.... (alla fönster öppna)

Skuggsidan på H-blien är just nu 37.4+:(

Solsidan på H-bilen håller just nu 43.9+:eek:

Solpanel fast på taket håller 66+ :eek:

Solpanel 10cm över taket på en ram håller 55+ :rolleyes:

Frysen håller 16.9- :)

Wovi har krypit in under bilen för att svalka sig

Och jag håller på att smälta bort... :mad:

Fin redovisning Peter, men är du inte nära vattnet så du kan svalka dig? Vattentemperatur borde vara betydligt lägre 10-tal meter från stranden...

Här kommer bild från där vi är i skrivande stund (19,4˚C ute och 24˚C inne):
22F95BE1-1228-4DD8-9322-0353E4D8E7A1.jpeg
Österlen när den är som finast med blåklint & vallmo på ena sidan och svanar & hav på andra. Temperaturen är helt OK, annars är det bara att hoppa i...

Jag hade gärna bytt med er...... för när tempen stiger över 30 då börjar det bli jobbigt....
Vist kan jag hoppa i havet för just nu står jag i en liten hamn, ca 30 km ifrån Thessaloniki, att jag står nu här beror på att jag väntar på nya rutor till H-bilen...egentligen skulle allt varit klart den 6/6 men är man i Grekland så är det, det grekiska systemet som gäller...och då vet man aldrig när allt blir klart :confused:
Sen kan jag berätta att i Principe så badar jag aldrig i medelhavet..:eek: och hela nästa vecka har de lovar över 30+ alla dagar :eek: men till fredag skall det gå till 35+ strecket :mad: och sen fortsätter värmen....
Om jag inte har helt fel så tror jag att just Thessaloniki och området runt Thessalonoki är om sommaren det varmaste området i hele grekland, så det gäller att komma härifrån så snbbt som möjligt :rolleyes:
Kan berätta att den Grekiska kvinnan jag träffade på kreta är just nu i Sverige och hälsar på några Hbk medlemmar.... pratade med henne i dag och hon sa bl.a. att hon frös :twitcy:

Tillbaka
Toppen