Pelle&Lena
HBK Medlem
Någon som har detta litium batteri och kan berätta lite om det?
Om ni är nöjda med det eller?
Mvh
Pelle
Om ni är nöjda med det eller?
Mvh
Pelle
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Jag hittade detta på tuben.
Runt 23 minuter in så plockar han isär batteriet.
Generellt tror jag väldigt få skulle vara missnöjda med ett nytt lågpris-LFP.
Men jag reagerar på värden/gränser gällande skydd från bms'et, man stressar cellerna rejält ifall man når dessa gränser, och troligen förkortar man livslängden på cellerna, men troligen tror kunderna att det på nått sätt är tåligare komponenter i ett batteri som "har" dessa marginaler.
Hittar ingen test eller review på just detta batteri, men högst troligt är det EVE 105Ah celler i det.
Hittar ett annat LiLead LFP som felaktigt anges med 110Ah, och som påstås vara ett startbatteri (800A) men det är inte dessa celler skapta att klara.
Samma extrema skyddsgränser här i bms'et som ifall det nås troligen skadar cellerna.
Även undermåliga kablar/installation, men det behöver så klart inte vara samma brist i det du funderar på.
Så med bra övervakning/utrustning på laddningen samt urladdningen och inga långa max.strömsuttag så är det säkert ok för priset.
Jag tycker att detta batteri ger mer för pengarna.
Visa bilaga 226110![]()
SOK 12V100Ah LiFePO4 Battery Bluetooth&Built-in heater | SOK Battery Europe
EU - In stock!!! Dispatched within 1 Working Day. Shipping time 5-8 Working Days.UK - Out of stock. Latest V8 version Bluetooth BMS.SK12V100H designed for cold weather using! Can safely charge at temperatures down to -20°C (-4°F) by a standard charger or solar charger. The heater pads which...www.europe.sokbattery.com
Satt just och kollade på det.Eller väljer man detta,samma peng per AH
![]()
LiFePO4 batteri 12.8V/160Ah - Sunlux® Powerbox
Avancerat LiFePO4 batteri utrustat med en inbyggd Bluetooth. Avsett att användas som förbrukningsbatteri i exempelvis husbilar, husvagnar, båtar och fritidshus. Batteriet passar även för montering under stol på Fiat Ducato/Peugeot Boxer/Citroën Jumper.sunlux.se
10500 kr är inte riktigt "samma peng" som 6700 kr, inte för mig i alla fall.Eller väljer man detta,samma peng per AH
![]()
LiFePO4 batteri 12.8V/160Ah - Sunlux® Powerbox
Avancerat LiFePO4 batteri utrustat med en inbyggd Bluetooth. Avsett att användas som förbrukningsbatteri i exempelvis husbilar, husvagnar, båtar och fritidshus. Batteriet passar även för montering under stol på Fiat Ducato/Peugeot Boxer/Citroën Jumper.sunlux.se
Samma peng per Ah ,100 resp 16010500 kr är inte riktigt "samma peng" som 6700 kr, inte för mig i alla fall.
Om man behöver mer än 105 Ah är det ju intressant dock.