Den 22.5. (V 21) beställde via e-mail Carry Bike Pro.
Mail adresserades till kundtjänstavdelningen
och mottagande bekräftades och vidarebefordrades.
Förmodades av mig att beställning gjordes dagen efter
då den 23.5.
Efter 1,5 vecka, 29.5. (V23) efterfrågades leverans.
Oj, nej, varan har inte kommit än. Leveranser kommer onsdagar.
Vi beställde din vara tyvärr för sent – det glömdes.
Vid det tillfälle har redan gått 12 arbetsdagar och 2 helger.
Ringt veckan den på 10.6. (V 24) - måndag
Nej, varan har inte kommit. Leverans på onsdag. På torsdag
har du den. Vi ringer. Vid samtalet bortförklaringar om helger,
Svenska Nationaldagen, semesterdagen etc. Ingen har ringt.
För mig gäller endast och fortfarande tiden då jag beställde
och övrigt tid som ovan ingår i leveranstiden. Den har firman
tio(10) dagar !!!!
Åter ringt 14.6. (V 24) – fredag.
Varan har inte kommit. Kundtjänst förvirrad. Bilen skall kanske komma
Idag. Vi ringer. Jag frågade varifrån kommer beställningen – från Tyskland.
Verkar att den går med båten från New Zeeland.
OBS: har redan gått 17 arbetsdagar och 6 helger !!!!!
När kommer vara ?
Även min tidigare beställning (förra året) har varit fel. Fel antal av samma
vara med bortförklaringar som följd.
Vad skall man ha för lärdom av det ? Beställ hos annan tillbehörsfirma
som har kompetent personal och bättre organisation.
Mail adresserades till kundtjänstavdelningen
och mottagande bekräftades och vidarebefordrades.
Förmodades av mig att beställning gjordes dagen efter
då den 23.5.
Efter 1,5 vecka, 29.5. (V23) efterfrågades leverans.
Oj, nej, varan har inte kommit än. Leveranser kommer onsdagar.
Vi beställde din vara tyvärr för sent – det glömdes.
Vid det tillfälle har redan gått 12 arbetsdagar och 2 helger.
Ringt veckan den på 10.6. (V 24) - måndag
Nej, varan har inte kommit. Leverans på onsdag. På torsdag
har du den. Vi ringer. Vid samtalet bortförklaringar om helger,
Svenska Nationaldagen, semesterdagen etc. Ingen har ringt.
För mig gäller endast och fortfarande tiden då jag beställde
och övrigt tid som ovan ingår i leveranstiden. Den har firman
tio(10) dagar !!!!
Åter ringt 14.6. (V 24) – fredag.
Varan har inte kommit. Kundtjänst förvirrad. Bilen skall kanske komma
Idag. Vi ringer. Jag frågade varifrån kommer beställningen – från Tyskland.
Verkar att den går med båten från New Zeeland.
OBS: har redan gått 17 arbetsdagar och 6 helger !!!!!
När kommer vara ?
Även min tidigare beställning (förra året) har varit fel. Fel antal av samma
vara med bortförklaringar som följd.
Vad skall man ha för lärdom av det ? Beställ hos annan tillbehörsfirma
som har kompetent personal och bättre organisation.