• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

LEX FRITIDSTILLBEHÖR - ÖGGESTORP

Jirka

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
17408
Medlemskap
2024
Den 22.5. (V 21) beställde via e-mail Carry Bike Pro.
Mail adresserades till kundtjänstavdelningen
och mottagande bekräftades och vidarebefordrades.
Förmodades av mig att beställning gjordes dagen efter
då den 23.5.

Efter 1,5 vecka, 29.5. (V23) efterfrågades leverans.
Oj, nej, varan har inte kommit än. Leveranser kommer onsdagar.
Vi beställde din vara tyvärr för sent – det glömdes.
Vid det tillfälle har redan gått 12 arbetsdagar och 2 helger.

Ringt veckan den på 10.6. (V 24) - måndag
Nej, varan har inte kommit. Leverans på onsdag. På torsdag
har du den. Vi ringer. Vid samtalet bortförklaringar om helger,
Svenska Nationaldagen, semesterdagen etc. Ingen har ringt.
För mig gäller endast och fortfarande tiden då jag beställde
och övrigt tid som ovan ingår i leveranstiden. Den har firman
tio(10) dagar !!!!

Åter ringt 14.6. (V 24) – fredag.
Varan har inte kommit. Kundtjänst förvirrad. Bilen skall kanske komma
Idag. Vi ringer. Jag frågade varifrån kommer beställningen – från Tyskland.
Verkar att den går med båten från New Zeeland.
OBS: har redan gått 17 arbetsdagar och 6 helger !!!!!
När kommer vara ?

Även min tidigare beställning (förra året) har varit fel. Fel antal av samma
vara med bortförklaringar som följd.

Vad skall man ha för lärdom av det ? Beställ hos annan tillbehörsfirma
som har kompetent personal och bättre organisation.
 

Jirka

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
17408
Medlemskap
2024
Sv: LEX FRITIDSTILLBEHÖR - ÖGGESTORP

Hur kan detta hända ? Jo, ingenting är omöjligt i dagens Sverige.

För sex(6) minuter ringde Öggestorps kundtjänst (som lovade) och meddelade följande: !!!
leverans är på vägen till dom, men, dom inte vet var och när varan kommer.

Tänk min förvåning. Aldrig mer skall jag beställa hos Fritidstillbehör i Öggestorp.
 

Åsa o Stefan

HBK Medlem
Inlägg
400
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
11082
Medlemskap
2025
Sv: LEX FRITIDSTILLBEHÖR - ÖGGESTORP

Svenska ÅF håller inte speciellt höga lagernivåer trots att det nu är högsäsong. Handlarnas egna argument att det är just lagerföringen som gör att priserna blir högre i Sverige kontra t.ex. Tyskland, funkar heller inte i praktiken.:mad:

Beställ direkt i Tyskland via Internet, utbudet är enormt och mkt billigare o mkt snabbare leveranser (3-4 dgr) m full spårbarhet av leveransen hela vägen hem.:)
 

Jirka

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
17408
Medlemskap
2024
Sv: LEX FRITIDSTILLBEHÖR - ÖGGESTORP

Tack Åsa & Stefan för tillägget. Jag vet, att i Tyskland, kan man köpa bra mycket mera varor än här hemma. Oftast billigare, men, inte i det här fallet. I euron dyrare i Tyskland och Österrike.

För att avsluta Öggestorp, kan jag meddela att idag har vi äntligen (efter tjugofem (25) dagar)
Carry Bike. Halleluja.

Skall också skriva att försäljare har get oss 10 % rabatt på hela summa p.g.a. långt leveranstid,
utan att vi begärde sådant.

Nu kan vi åka med cykeln back på bilen i stället i bilen. Vägen går till Tyskland, Tjeckien, Österrike, Italien och med båten till Grekland (vår 23-resa). Hem i slutet av Oktober - till vinter.

Önskar alla trevlig sommar.
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: LEX FRITIDSTILLBEHÖR - ÖGGESTORP

Detta var den enda träff jag fick när jag sökte på fritidstillbehör - inte så upplyftande läsning när jag själv är i väntans tider på att en beställning därifrån av bl a stolsunderrede ska levereras...
 
F

F.d. 55488

Guest
Sv: LEX FRITIDSTILLBEHÖR - ÖGGESTORP

Tack Åsa & Stefan för tillägget. Jag vet, att i Tyskland, kan man köpa bra mycket mera varor än här hemma. Oftast billigare, men, inte i det här fallet. I euron dyrare i Tyskland och Österrike.

För att avsluta Öggestorp, kan jag meddela att idag har vi äntligen (efter tjugofem (25) dagar)
Carry Bike. Halleluja.

Skall också skriva att försäljare har get oss 10 % rabatt på hela summa p.g.a. långt leveranstid,
utan att vi begärde sådant.

Nu kan vi åka med cykeln back på bilen i stället i bilen. Vägen går till Tyskland, Tjeckien, Österrike, Italien och med båten till Grekland (vår 23-resa). Hem i slutet av Oktober - till vinter.

Önskar alla trevlig sommar.

Trevlig resa själva! Att cykla i Grekland är på många ställen väldigt jobbigt. Hade cyklar med en gång, det räckte. Hädanefter får de stanna hemma. Däremot följer vår gummibåt med. Det är som regel inte så backigt på sjön som på land. De gånger det är det, stannar vi på land.

Vart hän i Grekland? När åker ni? Själva åker vi mot Grekland slutet av augusti. Vår resa denna gång går genom östra Europa. Tjeckien, Slovakien, Ungern, Serbien, Makedonien och därifrån in i norra Grekland och vidare till Lefkas för att där vistas på Camping Santa Mavra under ungefär 1 månads tid. Därefter ytterligare 1-1½ månad på andra ställen i Grekland som inte i förväg är bestämda.

Hälsningar från Fy & Bi :):)
 
Toppen