• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Letar efter ett starkt lim

• Startad av Deleted member 11118
  • Startdatum
D

Deleted member 11118

Guest
Missuppfatta nu inte rubriken, jag skall inte sniffa :twitcy:

Jag skall limma en trähylla i husbilen (vill inte skruva), den skall limmas trä mot trä.

Tänk er i köket i bilen och där har nog de flesta en liten vägg mott sittgruppen, ovanpå denna tänkte jag lägga en hylla och limma fast den.

Tips på bra lim som håller.

NovaCapella

FD HBK Medlem
Kommun
Lerum
HBK-Nr
12417
Medlemskap
2022
Sv: Letar efter ett starkt lim

Lim av typ superepoxy borde gå. Är det stort överhäng så behövs kanske ett stav eller dylikt under hyllan?!
///Lars-Ove

F

F.d. 55677

Guest

Hej ett tips,när jag har haft höga krav på lim så använder jag ett lim för marint bruk,kolla med någon firma i din närhet.

Arne B

HBK Medlem
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
11633
Medlemskap
2025

Går det inte att använda smältlim? Om man vill avlägsna hyllan någon gång med värmepistol.
En limmad yta är det stor risk att det går sönder.

LasseG

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026

Detta har jag använt ett par år med gott resultat!
Har bla limmat hela sulor på vinterkängor och det har klarat vintern i snö och blask! Köpt på Clas Olsson har jag för mig.
8873293152286.jpg

F

F.d. 8562

Guest

Missuppfatta nu inte rubriken, jag skall inte sniffa :twitcy:

Jag skall limma en trähylla i husbilen (vill inte skruva), den skall limmas trä mot trä.

Tänk er i köket i bilen och där har nog de flesta en liten vägg mott sittgruppen, ovanpå denna tänkte jag lägga en hylla och limma fast den.

Tips på bra lim som håller.
Hej, Sikaflex 291i som är ett marint lim, lång härdningstid ca 24 timmar, blir inte stumt utan flexibelt dvs klarar vibrationer utan att släppa, mina solpanelers fötter är limmade med detta på taket, båtmänniskor använder detta till inredning mm, i min bil där plast o annat gnisslat har jag tryckt in lite 291 och det blir tyst.
Viktigt att rengöra först som vid alla limningar annars är det ingen mening, finns också nu 292i som är dubbelt så starkt men det är överkurs o dubbelt så dyrt.

Toppen