• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Leksand töm fyll

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
En eloge till Leksands kommun som ordnat en husbilsservice plats vid den kommunala rastplatsen en bit söder om tätorten. Galler så man kan tömma gråvatten och hål i galleriet så att toan kan tömmas. Många husbilen i trakten så nu i midsommar kan ni inviga faciliteterna.
 

telijej

HBK Medlem
Inlägg
169
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
85
Medlemskap
2024
Sv: Leksand töm fyll

Hej!
Jag använde dessa faciliteter flera gånger denna veckan och jag måste säga att det var den bästa anläggning av detta slg jag har sett. Lärde mig att tömma toan först och sedan låta avloppsvattnet spola ur brunnen preliminärt innan man spolar av med vattenstråle från utdragbar slang. Dricksvatten uttaget är några meter vid sidan och har en självstängande kran som ger ca 8 liter sedan man släppt knappen. Jag höll in knappen för ca 2 liter och släppte den och fyllde en 10 liters vattenkanna på detta sätt ett antal gånger.
Man hade klart kunnat önska en lång slang men inser flera skäl till att det inte finns.
Undra bara om det går att ha öppet på vintern?
Jan-Evert
 
L

Lärkan 321

Guest
Sv: Leksand töm fyll

Vad roligt det är att läsa om positiva upplevelser och iaktagelser ...
Detta med uppvaktning/samarbete av Trafikverket kring latrintömmning vid rastplatserna känns också som en klok och intressant utveckling. Känns hoppfullt ... :)
 

birgitta.f

HBK Medlem
Inlägg
103
Kommun
Leksand
HBK-Nr
381
Medlemskap
2024
Sv: Leksand töm fyll

Denna rastplats är kommunens så den finns inte i vanliga rp-kartan. Jag har i en annan tråd lagt ut koordinater och bilder. Kan inte fixa någon länk till den nu via telefonen. Är för tafflig med tekniken...;-)
 
Toppen