• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Elsystem Ledvarselljus

Marja & Örjan

HBK Medlem
Inlägg
185
Kommun
Orust
HBK-Nr
12574
Medlemskap
2026
Vi har en Iteneo 740 2018 med ledvarselljus. 5st små lampor på varje sida.Nu har 2 st ljus slocknat på h sida och enligt verkstad måste komplett sats köpas och bytas på båda sidor till en kostnad av 5000:- +arbete
Finns det inte möjlighet för någon kunnig att fixa det till en mer hyfsad kostnad?
 

Per & Carina

HBP Admin
Inlägg
1.776
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024
Det kan hända att det går på antingen maskinskadeförsäkringen eller vagnskadeförsäkringen. Prova iaf. Gör det det kanske försäkringsbolaget vill hänvisa till en verkstad. Lycka till! Rapportera gärna hur det går.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.743
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Det kan hända att det går på antingen maskinskadeförsäkringen eller vagnskadeförsäkringen. Prova iaf. Gör det det kanske försäkringsbolaget vill hänvisa till en verkstad. Lycka till! Rapportera gärna hur det går.
Skulle alltså byte av glödlampor gå på försäkringen? det hoppas jag verkligen inte, det är ju förslitningsprodukter!
Om vi skulle börja ta ut sådant på försäkringen, hur går det då med däck, stötdämpare, bromsbelägg och andra förslitningsdetaljer?
Och vad händer då med försäkringspremierna?
 
Senast ändrad:

Jari.T

HBK Medlem
Inlägg
125
Kommun
Tierp
HBK-Nr
34904
Medlemskap
2024
Är det positionsljus så borde det ju gå att hitta på internetwebben och byta själv. Jag är riktigt glad över att ha en äldre bil när jag ser priserna på strålkastare, bakljus och possitionsljus till nya bilar. Tror jag betalat 4000 för allt utvändigt ljus på min bil och då är det Hella och inget skumt från Kina.
 

tony o nette

HBK Medlem
Inlägg
1.479
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17682
Medlemskap
2024
Köpte på Amazon och monterade själv, var limmade på plats använde Tec-7 när jag monterade dom nya, ligger i serie så man måste byta alla på en sida.

HELLA 2PT 177 696-711​

Dom är inte seriekopplade på TS bil då 2st lyser men 3st fungerar.
Dom borde vara parallell kopplade. :)
Trevlig helg allihop.
 

tony o nette

HBK Medlem
Inlägg
1.479
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17682
Medlemskap
2024
Toppen