• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

LEDTv

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025
Sv: LEDTv

Köpte en DmTech LED på Euronics med inbyggd box och dvd spelare
Allt för MPEG 4
Då jag fick den såg jag också att det gick att spela in på den direkt till USB minne.
Glatt överraskad

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Viktigt att den klarar mottagning i MPEG4, som snart kommer i Sverige.

Per & Camilla

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2025

Jag kan inte fatta hur dom kan få sälja inbyggda boxar i MPEG-2 format fortfarande. Det finns ju knappt någon tv med inbyggd MPEG-4 att få tag på.

När går Sverige över till MPEG-4?

/Per

F

F.d. 5106

Guest

Hmm... ? vill någon förklara detta med MPEG 2 & 4 och sånt :) Om man inte har MPEG4 får man då inga kanaler då , sedan ? eller hur funkar det :eek:

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

Förutom förändringen av komprimeringsteknik från MPEG2 till MPEG4 kommer utsändningstekniken för det markbundna TV-nätet att utvidgas från dagens DVB-T till DVB-T2. Det kommer då att behövas nya boxar om man vill kunna ta emot DVB-T2, vilket inga boxar kan idag. Så för att kunna se kommande marksänd HD-TV måste man ha en box som klarar både MPEG4 och DVB-T2. Så har jag fattat det.

Toppen