• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Lastlucka

saxnäs

HBK Medlem
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
12900
Medlemskap
2025
Hej
Undrar om någon har erfarenhet av montering av lastlucka på husbil typ Thedfords lucka.

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025
Sv: Lastlucka

Jag har gjort det på förra husbilen.

Ganska enkelt eftersom det medföljde mallar att tejpa upp och sedan borra/såga efter. Därefter var det bara att applicera tätningsmedel och skruva ihop inner- och ytterdel.

Samma sak med luckan. Den ursågade väggdelen behövde sågas till efter en annan mall och sedan placeras mellan luckdelarna med tätningsmedel och skruvas ihop.

Klart!

F

F.d. 14324

Guest

Jag har monterat en så på en pillos för några år sen och det var inte svårt. Mallar och beskrivning följde med. Men som alltid mät noga innan du sågar! mvh jocke

saxnäs

HBK Medlem
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
12900
Medlemskap
2025

Hej
tackar för tipsen,då är det bara att gå och inhandla en lucka nästa vecka å prova:)

//Göran

arnew

HBK Medlem
Kommun
Sotenäs
HBK-Nr
6529
Medlemskap
2026

När du mätt ut och ritat så sågar du först ett mindre hål innanför strecken, då har du stumpar att skarva om du skulle såga av nån ledning

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Inte för litet hål i så fall eftersom det som sågas ut blir fyllning i själva luckan.

Toppen