• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Lasthållare till husbilstaket, vart hittar jag det?

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Vart får jag tag på lasthållare till taket på husbilen?
Jag har en kraftig reling runt om som jag tänkte sätta fast lasthållarna i, men de flesta lasthållare är för korta, eftersom de är avsedda för ett personbilstaks bredd.
Jag ska ha lasthållarna till att ha en kajak på taket, den väger ca 20 kg

/Ludde

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Lasthållare till husbilstaket, vart hittar jag det?

Thules verkar passa, dom har ett fyrkansrör som är 220, jag har cc mått 206 cm, så det borde gå! Ska kolla med närmaste åf.
Tack för tipset, mvh Ludde

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Den var ju klart mkt snyggare än thulse, problemet är bara att räcket kommer för lågt ner i förhållande till takluckorna. Med Thules for kommer jag nästan 5 cm högre upp, och då klarar jag luckorna precis. Sen har jag ju Thules kajakhållare också, och dom ska passa på alla Thules fyrkantsrör.

/Ludd

F

F.d. 4253

Guest

Jag kompletterade befintligt takräcke (U-format utan framkant) med alu-profiler som jag köpte på Ringön i Göteborg. Har två långa profiler som jag kan surra fast kajaken i, höger sida på husbilstaket. Jag drar enkelt upp den själv. Tricket var att skapa en uppdelning av takräcket i en lagom bred sektion så jag kunde surra fast kajaken.

Toppen