• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Lastbilsnavigator

majsan332

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
714
Medlemskap
2025
Hej!
Jag har hört om en navigator som visar höjd och bredd så att man inte skulle behöva komma in på alltför smala vägar.......... någon som vet????
hälsningar
Majsan:yes:

F

F.d. 12358

Guest
Sv: Lastbilsnavigator

Navigon för lastbilar & husbilar finns också för Iphone och Ipad.

F

F.d. 52943

Guest

Kolla också om kartmaterialet innehåller uppgifter om brohöjder och liknande. Har inte varit så välutvecklat i alla kartor - åtminstone inte vad gäller Sverige.

Finns inte uppgiften i kartmaterialet hjälper det inte hur mycket än navigatorn kan.....

F

F.d. 55397

Guest

Köper mán en navigator med bredd o höjdinställning så får man väl anta att den karta som medföljer har dessa data? Fördelen torde vara att nya "trångheter" inte byggs utan försvinner

majsan332

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
714
Medlemskap
2025

Hej tack för alla tips... undrar ... om jag vill använda navigon i min Iphone.... måste ajg då vara uppkopplad på internet eller har ajg alla kartor på enheten?

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Hej tack för alla tips... undrar ... om jag vill använda navigon i min Iphone.... måste ajg då vara uppkopplad på internet eller har ajg alla kartor på enheten?

Nej du behöver inte vara uppkopplad, kartorna laddas ned till minnet. 1,9 GB.

F

F.d. 25168

Guest

Köper mán en navigator med bredd o höjdinställning så får man väl anta att den karta som medföljer har dessa data? Fördelen torde vara att nya "trångheter" inte byggs utan försvinner

Som Roland og Viola skrev, inta alle kart er opdateret til detta !!!!!

Garmin skriver om deres trucknavigation:

Var uppmärksam på att dezl 560LT för närvarande levereras med lastbilsdata för bl.a. Storbritannien, Tyskland, Frankrike och Alperna. Täckning i Sverige omfattas av motorvägar och huvudleder, och byggs ut löpande i hela Europa

Detta tror jag gälder nästen alle der siger dom har lastbilsnavigation :(

Så vil mena at 7-800 kr yderligere for trucknavigation på Navigon, er for mycket.

S

Sara & Micke

Guest

Jag har köpt till Camping- och husvagnsnavigation till min Navigon 6310 och då kan man lägga in fordonets mått, vikt m.m.
Men som sagt så är inte alla kartor uppdaterade med denna information.
Ibland fungerar det och ibland inte.

/Micke

Toppen