• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Larm Larmar efter byte av startbatteri

Ingmar56

FD HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
33976
Medlemskap
2023
Jag har en Hobby Siesta T65 HFL årsmodell 2014 som jag har bytt startbatteriet på ,och efter bytet så kör ett larm igång när man vrider runt
tändningsnyckeln det håller på i ca 30 sekunder , det går att starta bilen men om jag stänger av den och provar med att starta igen så kör larmet på igen.
Har tittat i manualer efter något som skulle handla om larm men lyckas inte hitta något.
Har provat med att trycka på låsupp knappen på startnyckeln , har även en fjärrkontroll med fyra knappar på. Det är en knapp för lås, och en för lås upp,
även en hemmaknapp ( en bild på ett hus ) och en knapp med en " blixt " på , har provat att trycka på olika knappar utan att lyckas få larmet avaktiverat.
Det är ju helt säkert att detta är något som har hänt i samband med batteribytet och jag undrar då om det är någon som har råkat ut för samma sak och vet hur man åtgärdar detta.
 
Toppen