Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Det är väl kanon att det finns dom som köper nymodigheterna och vi som inte ännu har köpt får en bra inlevelse hur och vilka problem som kommer efter hand och ungefär när. Ge oss som inte har robot kontinuelig info, sen undrar varför det inte finns vanlig automatlåda. DSG förstår jag den skulle aldrig hålla i längden.
MB gick ifrån dessa lådor då de inte höll. Ìveco Daily får också riktig automatlåda i år.
Dethleffskvalite
Ja jag kan ju inte svara för att ett visst antal i varje fall går sönder men som sagts tidigare så håller dom mycket bättre i en husbil än i en bil som går tungt lastad och bara i inner stan.
Undrar varför jag får sitta mitt i mellan, jag har inte kommit på idéen med att varken bygga dessa robotar eller använda dom. Jag ser bara i vilka sammanhang dom inte verkar OK, och det är jag och mina kollegor som får ta smällen när ni kunder kommer in med problemen eller frågorna om dessa.
Jag talar bara om hur man skall sköta dom men dom kan ändock gå sönder som allt annat på HB:n.
Vad gäller f-bolaget så kan jag inte hjälpa dej.
Är inte Iveco Fiat ?? Sevallbo
Var hos en bilhandlare i vintras och pratade bilköp. Nu var jag hos en Opelhandlare men killen hade sålt Renualt transportbilar tidigare. Han vägrade att sälja en bil med robotlåda med argumentet "skall du inte vara på jobbet klockan sju var dag" han hade nog fått i båda öronen av kunder med robotlåda. Och inte nog med det, man får pröjsa ungefär 20 000:- för en robotlåda. Och när du kommer med ditt inbyte som har robotlåda och säljaren tittar i sin lilla bibel med inbytespriset så är där avdrag på 5000:-.
Jag ser det bara som posetivt att den larmar INNAN kopplingen skrotas
Hoppas han inte säljer Opel Movano eller Vivaro med robot.
Tråkigt att höra om priserna. Jag är dock inte insatt i dessa.
Jag kollade på nya Master husbilar idag och alla hade robotlåda.
Intresset föll dock på Fiat Chassie med manuellåda men plånboken sade nej denna gången också.![]()