• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Laptopantenn

Snarken 2

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
1271
Medlemskap
2025
Hej

Jag har dålig mottagning på min laptop när jag är i husbilen.
Har tänkt att skaffa en antenn att sätta på taket eller kanske en som man sätter med sugpropp på ett fönster.
Detta med dator är inte min grej så nu undrar jag om här fins någon som har en bra lösning på mitt problem.
Kanske kan någon ge mej ett råd på vad jag skall köpa.
Jag har Telias bredband.

Det har skrivits om detta på forumet tidigare men jag hittar inte dessa inlägg.

Snarken 2

F

F.d. 29756

Guest
Sv: Laptopantenn

Jag använder NET1 med det nyaste modemet, R-10 Det fungerar hemma ,i stugan och i husbilen...utan någon som helst antenn! Vi har denna vecka kört genom Sverige från Boden i norr till Helsinborg i söder och har haft bra uppkoppling hela vägen.

Kerstin

Tant Sture

FD HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
2178
Medlemskap
2024

Hallå Snarken.
Även jag tyckte Telias mobila bredband var lite segt på vissa platser.
Åkte in på Biltema och köpte mej en förlängningskabel USB.
Öppnar nu ena takluckan och slänger ut Dongeln på taket, funkar inte helt perfekt men bättre måste jag säga. Löser inte alla problem men men.......

Tant Sture

Snarken 2

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
1271
Medlemskap
2025

Man kanske måste byta operatör för att få bättre mottagning.
Vilken är i så fall bäst?

Snarken 2

pannor

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2799
Medlemskap
2024

Hej
Har oxå telia mobilt.Köpte extra lång USB kabel och tejpade fast dongeln på rutan å vips så hdde jag ett mycket bättre motagnings förhållande,enkelt å billigt.Se råder det delade meningar om kvaliten på donglarna,kan tydligen variera ganska mycket

F

F.d. 28368

Guest

Man kanske måste byta operatör för att få bättre mottagning.
Vilken är i så fall bäst?

Beror på var du befinner dig. Börja med att titta på operatörernas täckningskartor och se om det är någon större skillnad dem emellan. Personligen kör jag enbart med kontantkort för mobilt bredband för att slippa ovälkomna räkningar för roaming. När man använder kontantkort så kan man alltid kosta på att prova olika operatörer för att finna någon som fungerar tillfredställande.

Jag har kört med både 3 och Comviq när jag har varit hemma på landet. Till en början med fick jag sätta modemet i fönstret på övervåningen för bättre funktion och hastighet. Basstationerna har dock blivit uppgraderade övertiden, så nu är mottagningen bättre och det är snudd på att det finns 4G-täckning.

Jag gillar 3:s generösa trafikvolym och att deras kontantkort även fungerar i Danmark.

Sonic

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023

Surfar med telia obegränsad surf på en HTC Desire HD som wifi hotspot, fungererar alltid inga donglar, antenner eller annat mojs, enkelt ,
fungerar 100% förstår inte alla gamla tekniklösningar när det finns en enkel lösning....

Bosse

Toppen