• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Laptop, europakartor för Fugawi?

Tuzzan

HBK Medlem
Kommun
Falun
HBK-Nr
1538
Medlemskap
2026
Jag har en laptop med GPSpuck och Fugawi program som jag främst använder i båten, för sjökort, men även avsedd för vägkartor.
Har i sommar kört med Blå kartan upp genom Norrland med utmärkt funktion.

Nu jagar jag Europakartor till planerade Italienresan i sommar, att lägga in i Fugawi.
Är det någon som kört med detta, i så fall, vilka kartor använder man?

Fugawi kan jag hantera skapligt, lätt att lägga rutter, koordinater, spår och annat, större skärm än GPS-navigatorer, mörkerskärm, möjlighet att lägga in foton och andra data, därför vore det bra att få tips om användbara kartor att importera till Fugawiformat, i stället för att köpa en ny navigator.

Har plöjt igenom forumet men hittar inte riktigt vad jag söker.

Sv: Laptop, europakartor för Fugawi?

Vi kjøpte kart for hele europa fra Fugawi, første gang på 4 CD sist gang på 5 CD/DVD - totalt har jeg over 5 GB med europa veikart fra Teleatlas til Fugawi.
Fugawi Software

Tack knugrone! Trevlig tillvaro önskar jag dig downunder!

Är det inga andra som har erfarenhet av Fugawi och kartor utanför Sverige, helst Norge och Tyskland-Italien.

Borde finnas på nätet att ladda hem men jag vet inte vilka som kan passa ihop med Fugawi.
Tacksam om ni har några tips om detta.

Hör med Göran på Soltek för det han inte vet om Fugawi finns inte. Där snackar vi freak! :-)
Svenska Solsidan

Lycka till!

Tillbaka
Toppen