• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Laptop, europakartor för Fugawi?

Tuzzan

HBK Medlem
Inlägg
500
Kommun
Falun
HBK-Nr
1538
Medlemskap
2024
Jag har en laptop med GPSpuck och Fugawi program som jag främst använder i båten, för sjökort, men även avsedd för vägkartor.
Har i sommar kört med Blå kartan upp genom Norrland med utmärkt funktion.

Nu jagar jag Europakartor till planerade Italienresan i sommar, att lägga in i Fugawi.
Är det någon som kört med detta, i så fall, vilka kartor använder man?

Fugawi kan jag hantera skapligt, lätt att lägga rutter, koordinater, spår och annat, större skärm än GPS-navigatorer, mörkerskärm, möjlighet att lägga in foton och andra data, därför vore det bra att få tips om användbara kartor att importera till Fugawiformat, i stället för att köpa en ny navigator.

Har plöjt igenom forumet men hittar inte riktigt vad jag söker.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Laptop, europakartor för Fugawi?

Vi kjøpte kart for hele europa fra Fugawi, første gang på 4 CD sist gang på 5 CD/DVD - totalt har jeg over 5 GB med europa veikart fra Teleatlas til Fugawi.
Fugawi Software
 

Tuzzan

HBK Medlem
Inlägg
500
Kommun
Falun
HBK-Nr
1538
Medlemskap
2024
Sv: Laptop, europakartor för Fugawi?

Tack knugrone! Trevlig tillvaro önskar jag dig downunder!

Är det inga andra som har erfarenhet av Fugawi och kartor utanför Sverige, helst Norge och Tyskland-Italien.

Borde finnas på nätet att ladda hem men jag vet inte vilka som kan passa ihop med Fugawi.
Tacksam om ni har några tips om detta.
 
F

F.d. 13313

Guest
Sv: Laptop, europakartor för Fugawi?

Hör med Göran på Soltek för det han inte vet om Fugawi finns inte. Där snackar vi freak! :)
Svenska Solsidan

Lycka till!
 
Toppen