• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

lapphundar

F

F.d. 9418

Guest
Hej
är det några här som har Lapphundar?
Finsk , Svensk eller Lapsk vallhund
 
O

Ola o Kerstin

Guest
Sv: lapphundar

Hej Walle53
Vi har en Finsk lapphund, en "stor" flicka, hon är fyra år nu och väger nästan 30 kg.
Hon är mycket social, hälsar på alla men avskyr skällande småhundar. Gillar husbilsåkandet, eller rättare sagt, alla nya platser och dofter som hon får uppleva. Hon har redan besökt 10 länder i Europa.
Bilden på vår avatar är vår förra hund, en Leonberger, som dog i cancer, endast sex år gammal. Även hon var en hängiven husbilsåkare.
Som ni säkert förstår, ingen hund=ingen husbil.

Hälsningar
Ola o Kerstin och "Trolle"
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: lapphundar

Vi hade en lapphund, ett riktigt gosedjur. Tyvärr försökte han valla ett snälltåg i snöyra och det gick riktigt illa.
Här vid omkring 1 års ålder:

img095 (Large).jpg

aake
 

turri

HBK Medlem
Inlägg
27
Kommun
Örebro
HBK-Nr
5424
Medlemskap
2024
Sv: lapphundar

Hej Walle vi har en Finsk lapphundskille som är drygt fyra år, det är en Finsk importhund så han är verkligen Finsk:). Han gillar att åka husbil så han är alltid med, var till Kroatien förra sommaren det gick bra trots värmen (AC I bilen). Såg bilden du skickade in i tråden "slö och slapp hund" kul bild med en 15 årig tik och hennes valpar på 11 år.
 

Bilagor

  • 121227-3.JPG
    121227-3.JPG
    4 MB · Visningar: 2
Senast ändrad:
F

F.d. 53162

Guest
Sv: lapphundar

Hej Walle.
Vi har en Finsk Lapphund, importerad från Finland, som är 9 månader. Pigg och glad med mycket spring i benen ute, kommer bra då vi kallar på henne, och lugn inne, skäller nästan aldrig. Hon är dock måttligt förtjust i att åka bil. Det ska bli spännande att se hur hon upplever att åka husbil nu när vi snart ska ta ut bilen ur idet.
 

Bilagor

  • 5. Mallis 7 mån.JPG
    5. Mallis 7 mån.JPG
    4,6 MB · Visningar: 2
F

F.d. 9418

Guest
Sv: lapphundar

Hej Walle vi har en Finsk lapphundskille som är drygt fyra år, det är en Finsk importhund så han är verkligen Finsk:). Han gillar att åka husbil så han är alltid med, var till Kroatien förra sommaren det gick bra trots värmen (AC I bilen). Såg bilden du skickade in i tråden "slö och slapp hund" kul bild med en 15 årig tik och hennes valpar på 11 år.

Oj vad fin han är.Från vilken kennel kommer han ifrån
 

turri

HBK Medlem
Inlägg
27
Kommun
Örebro
HBK-Nr
5424
Medlemskap
2024
Sv: lapphundar

Han kommer från kennel Dagolas i finland, men importerades via Fjällfarmens kennel.
 
F

F.d. 9418

Guest
Sv: lapphundar

Jag har 6 st hundar just nu,men det blir en hund till i höst då jag ska åka över till Finland och ha hem en tik från Shacal kennel som använt en av mina hanar.

dom jag har nu är Vicky 15år, hennes dotter Tyttö 11åroch Tyttös dotter Ruotsi som är från min uppfödning. sedan har jag Trollis som kommer från Black blossom kennel och hennes dotter som är från min uppfödning dom är 6 resp 2 år, samt Teddy som kommer från Raiddokas kennel och är 11 år.jag fick husbil i somras och nu trivs hundarna att åka med, hinner inte öppna dörren förrän alla är inne.
 
F

F.d. 9418

Guest
Sv: lapphundar

Hej Walle53
Vi har en Finsk lapphund, en "stor" flicka, hon är fyra år nu och väger nästan 30 kg.
Hon är mycket social, hälsar på alla men avskyr skällande småhundar. Gillar husbilsåkandet, eller rättare sagt, alla nya platser och dofter som hon får uppleva. Hon har redan besökt 10 länder i Europa.
Bilden på vår avatar är vår förra hund, en Leonberger, som dog i cancer, endast sex år gammal. Även hon var en hängiven husbilsåkare.
Som ni säkert förstår, ingen hund=ingen husbil.

Hälsningar
Ola o Kerstin och "Trolle"

Oj det var en stor dam, min Vicky som är 44cm och har nu lite viktproblem då hon är 15år väger 18,5 kg
 
Toppen