• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Laga/förstärka duschgolv

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Läser i senaste numret av Practical Motorhome om företag i UK som lagar eller förstärker golven i bilarnas duschkabiner med polyuretan i spray. Av redaktionens kommentarer att döma en väl fungerande behandling.
Massor av träffar på Speedcoat Euro och på Speedliner Europe, mest i UK, men även någon från Tyskland.

Någon som vet något mer eller som har praktisk erfarenhet av metoden?

Jag har i förebyggande syfte lagt in trätrallar i min duschkabin, men detta är lite bökigt att hantera när man vill komma åt avloppen från karet.

aake
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Laga/förstärka duschgolv

Föreställer mig att ett kevlarförstärkt skikt av PU blir både smidigare, starkare och lättare att hålla rent.

aake
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Laga/förstärka duschgolv

Kanske ingen som har några erfarenheter om frågan? I nästa nummer av Promobil så skall det komma en artikel om lagning av skador i duschgolvet och jag får kanske vänta på detta.

aake
 

gert.bertil

HBK Medlem
Inlägg
169
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
12593
Medlemskap
2024
Sv: Laga/förstärka duschgolv

För tre år sedan tog jag polyester och glasfiberduk på det spruckna golvet. Tog hela ytan där man belastar den. Slipning och sen däcksfärg som är halkskyddande. Har hittills funkat bra, halkfri men lite svårare att rengöra än innan. Om jag inte hade haft överblivet material liggande hade jag nog köpt epoxy och kanske kevlar. Min åtgärd syns ej om man inte lägger sig på knä och tittar efter. Fördelar, billigt, golvet är inte fjädrande längre, halkfri. Nackdelar, en dags arbetsinsats. Att tänka på, inga skarpa övergångar (ge lätt nyare brott), kladdigt om man har tummen mitt i handen, skyddsutrustning.
 

Pysen67

HBK Medlem
Inlägg
22
Kommun
Falköping
HBK-Nr
26655
Medlemskap
2024
Är det någon som har någon ny erfarenhet om Speedcoat? Någon som testat? Har ett duschgolv med flera små sprickor och försöker ta reda på hur man kan laga det på ett bra sätt. Finns det någon annan som gör nåt liknande?
 
Toppen