• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Laga fäste för vattennivåmätare

F

F.d. 29626

Guest
När jag började skruva på vattentanken för att lossa pumpen som inte går upptäckte jag att den resistiva plåten under vilken pumpen sitter inte går att lossa som den ska.Nitmuttern i plåten har lossnat så jag fick knipa åt med en tång för att få bort skruven. Den andra gick lätt att lossa. Men hur får jag loss plåten från tanken efter att jag tagit bort skruvarna? Det verkar som om gummigenomföringen är vulkad i plåten?

Finns det nya grejor att få tag på? Måste ju fixa en ny genomföring/tätning innan jag kan sätta dit en ny pump. Det är,ju dessutom överjävligt att hålla på där nere i tanken utan att se nåt...

Bilen är en Frankia från 1988. Om någon lyckats med samma manöver och har lite goda råd att komma med blir jag glad i sommarregnet:yes:
 
Toppen