mvh magne
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Faktoren 1,25 er gjerne noe man ganger opp nødvendig batterikapasitet man regner seg frem til. Dermed øker man batterikapasiteten med 25% mer enn man trenger og dermed blir ikke batteriene utladet mer en ca 80% som det sies her i tråden at man ikke bør gjøre.Hej
Du har rätt värde inställt 2x80AHx1,125
1,125 vad är det för värde?En stilla undran på förkvällen
Har nu testat att både ha sol celler kopplade direkt via regulator och via den befintliga laddaren och ej upplevt någon skillnad.Har monterat extern batteri computor och givet vis kopplat allt efter med följande shunt.I andra trådar om batterier, laddare och solceller tycker jag mig ha läst att solcellerna och dess regulator inte skall kopplas direkt på batteriet utan till det särskilda uttag (egentligen intag) som finns på åtminstonne Elektroblock. Detta för att solcellerna inte skall lura laddaren att batteriet är fulladdat på grund av att solcellerna levererar en högre spänning än vad batteriet egentligen har.