Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Det går inte bara koppla in en inverter på befintliga uttag utan du måste skilja bort laddning,kyl, värme osv.samt se till att du inte strömsätter hela elsystemet 230V dvs. du riskerar få spänning på det utvändiga eluttaget kontakter, LIVSFARLIGT.Hej. Kan man koppla från laddningen i Ebl 99 Jag tänker mig att koppla in en inverter för att kunna nyttja eluttagen i bilen men alltså inte ladda batteriet
Hej. Jo Kenth så har jag fått lära mig och motsatsen vid tillbaka koppling. Regulatorn måste känna av vilken spänning den ska jobba emot.Ska man verkligen koppla bort batterierna först? Är det inte solpanelen som ska kopplas bort först och sen batterierna?
Inkoppling är väl batterierna först och sen solpanelen?
Då har företaget 24volt fel då, eller?Hej. Jo Kenth så har jag fått lära mig och motsatsen vid tillbaka koppling. Regulatorn måste känna av vilken spänning den ska jobba emot.
Hälsningar Sanddammaren
Något gick fel...Jag bad admin flytta inlägget till rätt tråd.. . Tyvärr han du kommentera mitt inlägg... Så nu vet du detta..Vilket inlägg svarar du på? Film?
För att enbart svara på din fråga: Ta loss 230V-kontakten från EBL:enHej. Kan man koppla från laddningen i Ebl 99 Jag tänker mig att koppla in en inverter för att kunna nyttja eluttagen i bilen men alltså inte ladda batteriet
Nej dom skriver ju koppla in batteriet först.Då har företaget 24volt fel då, eller?
Alternativ energi - Blad till vindkraftverk
Kopplingsschema för solpanel, regulator och batteri.24volt.eu
Kanske en dum fråga men varför inte ha laddning på batterierna? Vi har haft laddning på våra bodelsbatterier hela tiden i 13 år nu och jag räknar med att de håller ett par år till. 230V till EBLn under vintern, 14,4V när vi kör och solpanel när vi står still på sommaren.Hej. Kan man koppla från laddningen i Ebl 99 Jag tänker mig att koppla in en inverter för att kunna nyttja eluttagen i bilen men alltså inte ladda batteriet
Många är av uppfattningen att man inte skall ladda litium kontinuerligt,bättre att ladda 80-90% sedan bryta laddningen.Jag bytte till lithium batteri och de mår bäst att laddningen ligger på hela tiden. Har på ett element på som stöd värme under vintern. Pannan är inte eluppvärmd och vi använder bilen året runt.