• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Laddning bodelsbatteri

• Startad av Startad av F.d. 58689
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 58689

Guest
Hej
Kan man ha 220v kabel inkopplad alltid när man står hemma på infarten?
Finns det risk att man överladdar batteriet?

Sv: Laddning bodelsbatteri

Jag hittade ingen strömbrytare heller, men det borde vara okej att dra ut 220v sladden ur elektroblocket.

/Micke

Det här kanske är den rätta metoden?

http://www.acpasion.net/foro/archivosadjuntos/obelix/manuales/Schaudt_centralita_LT313_Ingles.pdf

[FONT=Swiss721SWA,Bold][FONT=Swiss721SWA,Bold][FONT=Swiss721SWA,Bold]3.6 Closing down and starting up again after stopping[/FONT][/FONT][/FONT]
[FONT=Swiss721SWA,Bold][FONT=Swiss721SWA,Bold][FONT=Swiss721SWA,Bold]3.6.1 Closing down the system[/FONT][/FONT][/FONT][FONT=Swiss721SWA,Bold]
[/FONT][FONT=Swiss721SWA,Bold][FONT=Swiss721SWA,Bold]The system should be switched off if the vehicle is not going to be used for a [/FONT][/FONT][FONT=Swiss721SWA,Bold][FONT=Swiss721SWA,Bold][FONT=Swiss721SWA,Bold]longer period, e.g. during the winter.[/FONT][/FONT][/FONT][FONT=Swiss721SWA,Bold]
[FONT=Swiss721SWA,Bold][FONT=Swiss721SWA,Bold][FONT=Swiss721SWA,Bold]3.6.2 Starting up[/FONT][/FONT][/FONT][/FONT]​

Den grå 220 kabelen til venstre på den blå boksen er matningen til laderen, napp ut denne og du har ikke ladning! Skulle ha 220 i kontaktene fortsatt :D

Tillbaka
Toppen