• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Laddning av startbatteri

Micke.M

HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
43291
Medlemskap
2025
Laddas startbatteriet med solceller och när man kopplar in 230V? Eller är det bara bodelsbatterierna?

Seppo Honkanen

HBK Medlem
Kommun
Österåker
HBK-Nr
28785
Medlemskap
2026
Jag antar att den bilen har ett sk. elblock med inbyggd laddare. Normalt ska den då även ladda startbatteriet med 230V anslutet. Du torde dock få ett mer detaljerat svar av någon som har erfarenhet av husbilen i fråga.

Bravera

HBK Medlem
Kommun
Örnsköldsvik
HBK-Nr
19406
Medlemskap
2025
Hej ägare till likadan bil som dej Burstner I890
Angående om solcellerna laddar ditt batteri beror om den är inkopplad till ebl eller inte om ebl är inkopplad så laddas även start batteriet
Jag har kopplat mina solceller till en vicron solcells laddare som matar bodels batterierna
Ingen laddning till start batteriet dock
Om du har nätström inkopplat så laddas start batteriet via ebl typ 2 ampere tror jag likadant med solcellerna då

Toppen