Parallell er ingen optimal løsning. Hvorfor ikke bare kappe/bryte den 80A ledningen som går fra startbatteriet til Caliran og kople den ledningen som kommer fra startbatteriet til + inn på Votronic vcc 1212-30 og + ut fra Votronic vcc 1212-30 inn på den ledningen fra Caliran som ble kappet/brutt. Dette er en ledning som er dimensjonert for ca. 80A tydligvis og nå vil Votronic vcc 1212-30 begrense denne strømmen til max ca. 30A så ledningen burde være tykk nok i masse vis. D+ går tydligvis inn på Caliraen. Så plasseres Votronic vcc 1212-30 i nærheten av Caliraen har man nesten all + kabelen og lett tilgang til D+ så utfordringen blir gods/jord til Votronic vcc 1212-30. Den - ledningen bør være like tykk som +. Votronic vcc 1212-30 lader også starbatteriet via solcelle eller 230V laderen. Gjør Caliraen det beholdes den funksjonen med denne koplingen.
Personlig ville jeg montert Votronic vcc 1212-30. så nære + ledningen til bodelsbatteriet og kappet/brutt den 80A ledningen som går ut fra Caliaen, og koplet som beskrevet over. For det ser ut som alt forbruk tas fra 50A sikringen på Caliaen. Går det noe forbruk på 80A ledningen mellom Caliaen og bodelsbatteriet, kan det ikke gjøres slik uten og montere rele.