• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ladda iPhone genom stereon?

F

F.d. 5322

Guest
iPonen laddas ju via USB i datorn.
Många bilstereo har ju uttag för USB-anslutning idag. I våran Volvo sitter det ett uttag i facket mellan sätena som går till stereon.

Kan man ladda telefonen genom dessa uttag?
Bara en tanke. Det hade ju varit smidigt att slippa en laddare till.

Sv: Ladda iPhone genom stereon?

I uttaget finns förutom stift för ljud även stift för laddning. Om dessa är kopplade vet jag inte. Koppla in och se om den laddar, du ser detta på symbolen högst upp till höger, den som anger hur mycket batteri du har kvar.

Det kan man ju göra! Tänkte inte på det!:o:

Vi har Pioneer-radio i husbilen med USB i fronten. Jättebra!

Går både att styra iPhone lyssna, leta efter inladdade pod-sändningar, låtar osv via radios "iPhone"-läge och laddar samtidigt.

Har t.ex lyssnat genom alla "Sommar"-sändningarna på vägen till Spanien t.ex efter att ha laddat in de i iPhonen innan start!

Jättebra!

jyrki

Har tagit Janne på orden och prövat (att man inte kan tänka på det själv :mad:. tur att det finns de som kan tänka åt en, i den här klubben)

Det verkar vara lite olika. I C30:n är det inga problem. Behöver inte ens ha tändningen på. I HB går det inte. Ska kolla vid något tillfälle om det kan beror på inkopplingen eller om Alpine-stereon bara är sån.

Tillbaka
Toppen