• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ladda in POIs

Gunnar & Annica

FD HBK Medlem
Kommun
Töreboda
HBK-Nr
7120
Medlemskap
2022
Hej!
Jag är nybörjare på husbil. 28 år med båt som har anorlunda navigationssytem.
Jag har köpt en Pioneer F20BT.
När jag försöker ladda in exempelvis svenska campingplatser så får jag meddelandet kan ej spara för många poster. det hjälper inte om jag minskar antalet.
är det möjligen någon som har ett tips?

Gunnar

F

F.d. 58621

Guest
Sv: Ladda in POIs

Hej Gunnar,
jag skulle tro att du får göra som vi gör. Vi har en Pioneer AVIC F-910 BT och använder oss av Pioneers program NavGate Feeds.
Där kan du bl.a. hantera CSV- och KML-filer samt lägga in positioner via Google Map. Alla positioner sparar jag på ett SD-minne som vi tar med till husbilens gps. Det går också att sitta hemma i lugn och ro för att lägga upp olika rutter i NavGate och sedan sparas ner på SD-minnet. Lite omständigt, men funkar bra.
V-backen :wink:

Gunnar & Annica

FD HBK Medlem
Kommun
Töreboda
HBK-Nr
7120
Medlemskap
2022

Det är det jag försöker göra. om jag tar en fil med alla svenska campingplatser så slår den ifrån och meddelar att den inte kan spara det är för många poster.
Har du provat att ta en så stor grupp och fått det att fungera?/Gunnar

F

F.d. 58621

Guest

Jo då, jag har lagt in Bord Atlas och alla HBKs husbilsplatser m.fl.
Fick t.ex. dela upp Bord Atlas i flera olika KML-filer, ca 1000 - 1500 POIs i varje fil.

C.o.L

HBK Medlem
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
912
Medlemskap
2027

Hej.
Jag har problem också med min pioneer F20BT
När jag har lagt in csv filerna och sedan ska konventera dem så blir det bara sträck i kolumnerna.
När jag hämtar från Google map så är det inga problem.
Någon som vet ?

F

F.d. 58621

Guest

Det verkar som att NavGate inte kan tolka angivna positioner i din CSV-fil. Viktigt att CSV-filen anger positioner i formatet WGS 84 decimal (t.ex. 59.32756 18.05351) Du får WGS 84-positioner när du kopierar positioner från Google Map.

Senast redigerad av en moderator:

C.o.L

HBK Medlem
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
912
Medlemskap
2027

Hej.
Problemet är att allt ligger på samma rad i hbk platser csv
så när jag kör över det till navgate så blir inte latitud o longitud samt namn uppdelat.
Hej/Conny

C.o.L

HBK Medlem
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
912
Medlemskap
2027

Halloj igen.
Nu har det löst sig med hjälp av systersonen:)
När man gick in på menyn på navgaten och inställningar så kunde
man välja decimaler och då funkade det :oops:
Tack för tipsen alla här.
Conny

Toppen