• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Lackering husbilstak.

Jägarn

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1204
Medlemskap
2026
Mitt husbilstak av glasfiber har alltid varit svårt att rengöra från björklöv sot mm.
Tänkte att om jag lackar det med 2 komponent färg så blir det lättare att rengöra.

Så nu var vädret perfekt, varmt och lite blåst så det gäller att passa på. Maskade sidorna med plast, och sprutade med 2 komponent färg från Jula, gick åt 2 l. Använde en nyinköpt spruta från Jula en med 2l burk med slangar till pistolen, den är dålig kan ej rekkomenderas. Äntligen gjort nu kan SEMESTERN börja.

Hälsningar
Jägarn :)

Sv: Lackering husbilstak.

Nästan hälften av sakerna som jag har köpt på Jula fungerar inte , rena skiten många gånger men det är väl så att man får vad man betalar för .

Sv: Lackering husbilstak.

Jag skulle ha använt båt eller bilfärg naturligtvis 2 k. Lätt att jobba med och ger bra finish och hållbarhet.
Trevlig kväll
hälsningar Bror

Tillbaka
Toppen