• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Lacka om speglar Fiat Ducato

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Hej det går också att prova med en hetluftsblås (inte hårblås).
Man får börja lite försiktigt och testa så det inte blir för varmt, men man skall ju få den torra oxiderade ytan att smälta lite så den åter blir blank, bara ytan alltså och inte för mycket.
En del proffs kör faktiskt med en öppen "mjuk" låga på en gasolbrännare och med rätt känsla.

M.v.h. JANKRO.

Roysan

HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
35986
Medlemskap
2025
NEJ INTE aceton, det smälter plast och bildar Karlsons klister.
Är det de här svarta speglarna med gummibälg omkring fästet och som går att fälla in?
Den svarta plasten blir grå med tiden.

Jag provade med BILTEMA:s plastsvärta, elelr vad den hette nu, en liten flaska med skumgummimunstycke, man klämde ut en svart gegga och smetade på, polerade sen.
Blev snyggt men höll sig inte så länge.

Till slut blev det en rätt tjock beläggning av medlet.
Tog bort med lacknafta som väl då är det läsningsmedel som det finns chans att plasten tål.
Blev rent och original svarta plasten som då är grå.
Men fick sen prova ett dyrt medel, minns ej vad det heter.
En liten sats med en svamp och en polertrasa, några droppar av det dyra medlet och det blev skitbra resultat som höll sig närmre två år.

Intressant med värmebehandlingen!

Roysan

muskatten

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2025
NEJ INTE aceton, det smälter plast och bildar Karlsons klister.
Då har du tagit förmycket aceton...
Hur ofta läser vi inte om de som "smälter" plasten i duschens golv när de har en spricka... Tar de också förmycket aceton.... Då är det ju också kört...

Du måste ha känslan... Helge ;)

Toppen