• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Löv förstör markisen

F

F.d. 6061

Guest
Jag upptäckte häromdagen när jag tvättade husbilen att det stack ut ett löv i markishållaren. Jag rullade då ut markisen och såg att den rullats in med fullt av löv kvar både på ovan- och undersidan. Det var lätt att spola bort löven, men däremot är nu hela markisen fläckig där löven legat. Jag försökte skrubba bort fläckarna med borste och schampo, men det gick tyvärr inte att få bort.

Är det någon i forumet som har något bra tips för hur jag kan få markisen ren igen?

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025
Sv: Löv förstör markisen

Tror nog inte det är så lätt att få bort färgen från löv. Den har en förmåga att tränga in o färga ytan dom ligger på.

Hade själv samma problem med en husvagn för många år sedan. Fick den aldrig ren på taket.

Men vi hoppas på det bästa att det dyker upp något bra tips för det här är lätt att råka ut för.

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023

Det finns klorin av tuffare typ som säljs i röd sprayflaska. Jag har använt det i andra sammanhang vid svår nedsmutsning. Har inte använt det på markisen men skulle försöka om jag hade ditt problem. Testa försiktigt först. Berätta hur det gick om du provar.

Hälsningar
Alve

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

Jag har samma problem. Ska försöka få tag på det röda klorinet. Det jag använt hittills har varit verkningslöst. Tack för tipset! =)

F

F.d. 7282

Guest

Jag skulle prova med ättikalösning

// Pär

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259