• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Karosseri Låsvajer till skjutdörr Fiat Ducato

Kakadua

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
32355
Medlemskap
2025
På min Pössl, Fiat ducato 2015, har vajern som går från dörrhandtaget till spärren i skjutdörrens nederkant börjat fransas upp. Några få fibrer är är kvar.
Vet någon var jag kan köpa en ny vajer?
Har fått förslag på att byta hela låsmekanismen i dörren, men sett på Youtube att det går att byta bara vajern med ett visst bekymmer. Tacksam för alla förslag.

Jag hittade själv svaret på min fråga. Via Hedin bil i Uppsala fick jag reservdelsnummer 735631202, googlade numret och såg att det var rätt del. Fick köpa ett helt dörrhandtag med 2 vajrar- enbart min vajer fanns inte som tillbehör. På YouTube finns flera filmer hur man som novis gör bytet. 1311 kr totalt. Finns säkert billigare när reservdelsnumret är känt.

Tillbaka
Toppen