• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Lås bodelsdörr Adria Vision

CeGeT

HBK Medlem
Kommun
Örebro
HBK-Nr
14749
Medlemskap
2025
Har problem med det övre låset då låsspärren (den vita plastöverklädda)
stundtals expanderar/växer så att den slår i dörrkarmen. Låset fungerar bra ca 10-20 gånger (stänga, låsa, öppna) för att sedan expandera och slå i. Någon med liknande problem???

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    918,2 KB · Visningar: 12

CeGeT

HBK Medlem
Kommun
Örebro
HBK-Nr
14749
Medlemskap
2025
Sv: Lås bodelsdörr Adria Vision

Här kommer en bild till för att förtydliga. Med vänlig hälsning, Greger domar husbil första säsongen

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    943,9 KB · Visningar: 29

Adde09

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
3098
Medlemskap
2025

Hej!
Det sitter en fjäder bakom plastkåpan som lyfter låsspärren, denna fjäder har jag bytt både uppe och nere.
Ett annat problem jag haft med dörren är att den svikta när man skulle stänga och ej gick i lås, detta berodde på att gångjärnen behövde spännas. Öppna fönstret i dörren och spänn insexbulten till gångjärnet (ev lägg en ny packning i mellan) vilket hjälpte på vår bil en Adria Vision 647. Om du har någon fråga får du gärna ringa mig 070-5127319

Janne

CeGeT

HBK Medlem
Kommun
Örebro
HBK-Nr
14749
Medlemskap
2025

Här går det snabbt! Ska kolla detta när jag kommer hem och hoppas att det löser sig! Härligt forum och stort tack. /Greger:)

Anne & Klas

HBK Medlem
Kommun
Tyskland
HBK-Nr
7412
Medlemskap
2025

Hej
Jag har också samma typ av lås på min HB. När jag tittar på dina bilder så ser det ut som att dörren "hänger" för jag antar att det är det övre låset man ser på biden. Detta kan bero på att gångjärnen har lossnat något. Så mitt tips är att försöka justera, spänna gångjärnen.
Mvh. Klas

CeGeT

HBK Medlem
Kommun
Örebro
HBK-Nr
14749
Medlemskap
2025

Hej och tack! Skruvade åt gångjärnen vilka satt lösa och nu så funkar allt! Grannarna har nog idiotförklarad mig då jag stått och öppnat och stängt dörren ett femtital gånger med ett stort leende.:yes:
Med vänlig hälsning, Greger i Örebro

Toppen