• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Långholmens ställplats Stockholm

Åke o Maria

HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
19597
Medlemskap
2025
Hej
Vi tänke boka ställplats på långholmen i sommar men ser att man renoverar undersidan av bron
Är det någon som varit där nyss och kan ge info om hur störande det arbetet är på ställplatsen.

Raasken

HBK Medlem
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
26429
Medlemskap
2025
HusbilsAnnika på You Tube, lade upp en film från den platsen, i förra veckan.
Då verkade det arbetet inte störa nämnvärt.
Kolla på filmen och gör en egen bedömning.
Tror det kostade runt en 500-ring/natt....
Lycka till!

HenkeAls

HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
35376
Medlemskap
2025
Det tråkiga med Stockholm är ju att man satt klass 1 skyltar på många platser där husbil tidigare kunnat parkera. Exempelvis Norr Mälarstrand som varit perfekt för många som ville göra en snabbvisit till centrum, Gamla Stan och Slottet. När vi tidigare stått där träffade vi på folk från många länder till och med fransmän och italienare på väg till Nordkap. Dessa skippar förmodligen Stockholm helt nu.....

Livibil

HBK Medlem
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Jag tittade på en YouTubefilm med GlampingExplorer som var från en månad sedan igår. Då var det som en byggarbetsplats där. Jag skulle nog valt Tantolunden istället, tycker dessutom den är trevligare.

HenkeAls

HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
35376
Medlemskap
2025
Finns fortfarande både bättre och billigare platser att nattparkera i Stockholm med husbil. Bland annat bortåt Gärdet och på olika gator i norra delarna. Står det endast P samt eventuell taxa är det ju bara att betala aktuell parkeringsavgift som för vilken bil som helst!

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Det tråkiga med Stockholm är ju att man satt klass 1 skyltar på många platser där husbil tidigare kunnat parkera. Exempelvis Norr Mälarstrand som varit perfekt för många som ville göra en snabbvisit till centrum, Gamla Stan och Slottet. När vi tidigare stått där träffade vi på folk från många länder till och med fransmän och italienare på väg till Nordkap. Dessa skippar förmodligen Stockholm helt nu.....
Då finns det kanske mer plats till oss? ;)

Toppen