• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Låga viadukter i Frankrike

Marja & Örjan

HBK Medlem
Inlägg
185
Kommun
Orust
HBK-Nr
12574
Medlemskap
2026
Körde runt i Charlonne för att komma in till en stormarknad. Ingenstans gick att komma in,det var bommar på 1,9 m överallt. Ut igen på genomfartsleden och ser man på.En avfart 90 grader under leden,men... 2,5hög bilen är 2,8 det går ju inte. Va i h------e skulle jag här att göra. 10 bilar med fransmän bakom i kö. Så kom en gubbe fram och började snacka men vad sa han?
Ialla fall, han fixade så alla bakom kom förbi och jag kunde backa tillbaka och komma in på en annan väg ut.
Gissa om svetten rann
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Låga viadukter i Frankrike

Det är sånt som händer. Inget att bry sig om. När man har hamnat i sådana situationer ett par gånger så aktar man sig noga i fortsättningen. Ta det lugnt, man behöver inte äta varje dag men det finns ju bra restauranger i Frankrike. Börja med grenouilles! Hur varmt är det och var är ni? Här är det kanonväder med c:a 26 grader. Lagom varmt!

Jappe
 

Per & Carina

HBP Admin
Inlägg
1.787
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024
Sv: Låga viadukter i Frankrike

Det är många varuhus och matvaruaffären i Frankrike som inte vill ha kunder med högre fordon än dryga 2 meter. Vi har råkat ut för det gång på gång. Ofta finns andra affärer i närheten som väl är.
 

viggoboy

HBK Medlem
Inlägg
1.697
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
8644
Medlemskap
2024
Sv: Låga viadukter i Frankrike

Detta hände mig i Tyskland.
Svänger in till Media Markt. Ohps!! 1,8 meter. Skärmtak runt om.
Det blev mycket baxande, fram och tillbaka. cm för cm . Men hur kommer jag ut sedan. Det var betal-bommar på vägen in, Var skall man betala???????

Tur, café ägaren sa: bara kör så tror automatiken det är en lastbil (varutransport). Jodå, det gick.
 

Bilagor

  • media markt.jpg
    media markt.jpg
    106,4 KB · Visningar: 19
Toppen