• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Lådor i en ny Burstner

Dunderstark

HBK Medlem
Inlägg
34
Kommun
Gällivare
HBK-Nr
6545
Medlemskap
2024
Hej och hoppas någon kan hjälpa!
Vi har tagit lös två av lådorna vid köksdelen. Nu har vi problem när vi ska skjuta tillbaka dem. Lädorna går inte helt tillbaka utan stannar några centimeter för tidigt. Vad har vi gjort för fel?
 
F

F.d. 3077

Guest
Sv: Lådor i en ny Burstner

Hej,om Du provar att göra om proseduren,dra ut lådan och frigör den med de små flärparna en på var sida i skenan,ena uppåt den andra nedåt och dra ut,skenorna är då frikopplade och lådan kommer ut.
När lådorna återmonteras så passar Du in skenorna i varandra och skjuter in,då brukar dom stanna en bit före,skenspärren håller emot ett litet tryck till så går skenorna i lås.
Testa som det är nu,lådan går ut hur långt som helst och hoppar ur.då har den ej kommit i låst läge.
Detta brukar aldrig vara några problem.
Mvh Bernt
 

Dunderstark

HBK Medlem
Inlägg
34
Kommun
Gällivare
HBK-Nr
6545
Medlemskap
2024
Sv: Lådor i en ny Burstner

Hej
Spärren går på plats och lådan går in, men inte helt. Drar jag ut den så måste jag lossa spärrana på båda sidorna.
Problemet är att lådan går inte in tillräckligt långt, borde gå in cirka 4 cm till.
 
Toppen