Problemet er at en må åpne en sak innen 45 dager for at eBay skal tre inn i klagen.
Tyvärr så stämmer inte detta i dag.... se text härunder som jag kopierat på eBays webbpage...
Get help from eBay
Most of the time if you have an issue with a purchase, the seller will be able to solve it for you. However, if after 8 calendar days the seller hasn't been able to resolve your problem, we're always ready to step in and help. Once the 8 calendar days has passed, you can ask us to step in at any time, up to 30 days after your purchase.
eBay ger dig i dag max 30 dagar monye back garanti (M.B.G.) efter att du har betalt varan...Sen försvinner inom Eu 1-2 veckor när varan är under transport så i bästa fall har du då 23 dagar kvar och i värsta fall bara 16 dagar kvar på din M.B.G (självklart kan det bli mindre om frakten tar tid och mer om det går snabbt).....av dessa 23/16 dagar skall du först försöka reda ut problemet med säljaren, innan du får öppna ett ärende på eBay.... det tar kanske 5 dagar... så nu har du bra 17/9 dagar kvar innan M.B.G. går ut.... sen har säljaren 8 dagar på sig att svara, innan du kan gå vidare i ärendet och be om hjälp av eBay... så nu har du bara 9/1 dag kvar på din M.B.G så inom dessa 1-9 dagar som är kvar skall du upptäcka felet

.... så tack eBay för den dagen.... hamnar du inom denna 1 dag kvar då kan du säkert förstå att om du missar 1 dag så har du snabbt förlorat M.B.G.... och ännu värre är det när du handlar utanför Eu för då tar frakten mycket längre tid.... längsta tid för mig i ett köp från Kina var ungf. 50 dagar innan jag fick varan (nu var den ok så där blev inga problem)...
Jag har köpt en ny inverter (den andra i år

) På eBays webbsida stod det att säljaren skickar varan dagen efter att de har fått pengarna, enligt paypal fick de pengarna samma dag som jag gjorde köpet (5/8).... men än är packetet bara registrerad hos DHL i Tyskland och inte under transport.... och dagarna går

... nä det är nog snart dags att sluta handla via eBay, jag har fått feedback för 442 köp de senaste 7 åren, men har handlat säkert mellan 6-700 inköp under den tiden (det är bara feedback som registreras en längre tid på ebay)....
Summan av kardemumman blir att eBays M.B.G. är i dag inte mycket att hänga i julgranen