• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Lägga in Husbilsplatser i en Kenwood DNX419DABS?

Häggis

HBK Medlem
Inlägg
12
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
29500
Medlemskap
2024
Hur lägger man in Husbilsplatser i en Kenwood DNX419DABS. Det är en integrerad Garmin i den. Har en ny husbil, den förra hade en integrerad TomTom och då var enkelt när man hade lösningen. Har skapat ett minneskort med GarminExpress, men sedan var lägger man in filen från Husbilsplatser? Filerna är helt annorlunda på Garmin. Är det någon annan Garmin programvara som skall användas? Tacksam på tips.
 

skalman52

FD HBK Medlem
Inlägg
4.818
Kommun
Täby
HBK-Nr
25289
Medlemskap
2021
Tack för era svar. Jag skall göra en POI fil och prova till helgen.
En GPI-fil kan du hämta direkt här i Forumet. HBK har. så att säga, kört POILoader åt dig. Gå till länken jag gav dig här ovanför. Uppe i högra hörnet på den sidan hittar du en knapp (se bilden). Klicka på den så startar nerladdningen. Garmins GPI-fil med bilder är ca 750Mbyte stor så det tar några minuter att ladda ner. Det är bilderna som gör att den är så stor. :)
Skärmbild 2021-05-09 150925.jpg

MVH
Hans
 

Häggis

HBK Medlem
Inlägg
12
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
29500
Medlemskap
2024
En GPI-fil kan du hämta direkt här i Forumet. HBK har. så att säga, kört POILoader åt dig. Gå till länken jag gav dig här ovanför. Uppe i högra hörnet på den sidan hittar du en knapp (se bilden). Klicka på den så startar nerladdningen. Garmins GPI-fil med bilder är ca 750Mbyte stor så det tar några minuter att ladda ner. Det är bilderna som gör att den är så stor. :)
Visa bilaga 209906

MVH
Hans
Tack skalman52, den hade jag plockat ner, men frågan är var den skall läggas och med vilket namn. Skall börja med att läsa manualen och kolla länken ovan. Jag gillar husbilsklubbens husbilsplatser, var en flitig nerladdare till min förra TomTom gps.
 

Snubben56

HBK Medlem
Inlägg
36
Kommun
Västervik
HBK-Nr
9210
Medlemskap
2025
Du tar ett tomt USB och gör en katalog som du döper till Garmin. där i lägger du .GPI filen sen är det bara att jacka i en av USB kablarna till Kenwooden det brukar finnas 2, en är rätt, så får du frågor om du vill installera när du valt rätt. ;):wub:
 

Häggis

HBK Medlem
Inlägg
12
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
29500
Medlemskap
2024
Du tar ett tomt USB och gör en katalog som du döper till Garmin. där i lägger du .GPI filen sen är det bara att jacka i en av USB kablarna till Kenwooden det brukar finnas 2, en är rätt, så får du frågor om du vill installera när du valt rätt. ;):wub:
Skall den inte döpas till POI?
 

skalman52

FD HBK Medlem
Inlägg
4.818
Kommun
Täby
HBK-Nr
25289
Medlemskap
2021
Låter bra kollar till helgen, bilen är utom räckhåll just nu, passerar Gävle just nu. Än en gång tack, till er båda som hjälpt till.
När man tar in filen i en Garmin-navigator kan filen heta precis vad som helst. Spelar ingen roll. Bara den ligger på rätt ställe så hittas den. När du senare letar efter platserna så finns dom under "Kategorier" -> "Egna POI". Skulle tro att det är lika i en Kenwood.
 

lenmar

HBK Medlem
Inlägg
1.315
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2024
Jag gör som ovan. Har likadan Kenwood. Men när jag försöker ladda ner så blir det ”no media file” på skärmen.
 

lenmar

HBK Medlem
Inlägg
1.315
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2024
Nu fungerar det av någon anledning, men nu finns det inte tillräckligt med minne, uppmanas att ta bort bilder på enheten. Vilka då.
 
Toppen