• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Lägga in bilder från Linux

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Jag försöker förgäves ladda upp en bild från Asusen men får bara beskedet: skickar begäran till Husbilsklubben.se och sedan händer ingenting. Finns det någon här som kan Linux och vet hur man gör?

Förbryllad Jappe
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Lägga in bilder från Linux

Jeg bruker selv firefox på min Linux maskin - fungerer uten problem, tenker nesten ikke på at det ikke er Windows. Hvilken webleser bruker du?
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Lägga in bilder från Linux

Desverre har jeg bare med meg windows her jeg sitter ute i skogen i Saarland.

Når du trykker på knappen for å laste opp, skjer det noe - spesielt tar det normalt lang tid før boksen blir oppdatert?
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Lägga in bilder från Linux

Allt fungerar normalt tills jag trycker på "ladda upp" men därefter händer ingenting.

Jappe
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Lägga in bilder från Linux

Tror du har klart å slå av java-scripts, under Verktøy - Innhold finnes det en avhukingsboks for om dette skal være tillatt.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Lägga in bilder från Linux

Det fungerar men det tar väldigt lång tid, flera minuter för att ladda upp en bild. På Windowsdatorn går det på några sekunder.

Jappe
 
Senast ändrad:

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Lägga in bilder från Linux

Har du usb-sticken for det mobile bredbandet i asusen? Mulig driveren ikke åpner alle hastighetene, en kan sjekke om det finnes nyere driver for Linux for mobilt bredband. Hvis du derimot bruker en router for begge OS så aner jeg ikke hvorfor.
 
Toppen